Vittring

Nyss hemkommen efter en akut-runda till lilla ICA-affären för inköp av läsk(!)
Ordningen är återställd.

Lite action blev det även på hemvägen...

Johan hade köpt två folköl och tyckte vi skulle gå till den närliggande parken för att dela på den ena och bara njuta av en skön kväll.
Han höll dem väl synligt i näven och jag bad honom att stoppa ner dem i min väska istället.
Men icke.
Och vad händer..?

Jo, det tar inte många sekunder innan vi passerar "vår" hållplats Ullevi norra då en hög, sluddrig och fantastiskt oförståelig röst börjar ropa och grymta efter oss.
Det visar sig vara en redigt alkoliserad dansk som fått syn på oss...ja, främst kanske det som Johan bär i handen.
Han sätter efter oss och fortsätter att vråla ord och halv-meningar jag inte begriper...han är ju som sagt inte bara rejält tankad, han är ju dansk också... ;p

Vi fortsätter över spårvagnsspåren vidare in i parken.
I hasorna har vi den skrålande dansken som likt en blodhund inte släpper det potentiella bytet ur sikte..!

Vi ökar stegen.
Dansken tystnar.
Jag vänder mig om för att se om han gett upp?
Nejdå, bara pisse-paus i närmsta buske...

Ber Johan om att vi "smiter" ut ur parken ett tag för att skaka av oss den högljudde, då spaningsförmågan inte verkar vara på topp och konditionen än mindre.
Självklart hinner gubben få syn på oss och börjar yla på nytt...suck.

Vi lyckas dock försvinna ur hans (troligen) suddiga synfält, tar en extra sväng i närområde, återväder till parken och kan så slutligen sätta oss ner i lugn och ro.
Sen kom myggen.

Hemma bäst en Tisdagskväll som denna.

Känner mig rätt sliten efter timmar av arbete och ännu ett svettigt pass på gymmet.
De visar Fargotv4 lite senare, och med tanke på att en massa år passerat sedan jag senast såg den så kanske det är en idé att mysa ner sig i soffan och friska upp minnet igen?

Kollar även nätet efter ett eventuellt boende i Mora att övernatta på då vi roadtrippar norrut med bilen om en dryg vecka.
Ser många mysiga ställen på vägen, men tror Dalarna blir ett bra stopp...tips tas tacksamt emot!



// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0