Inga "måsten"...

En efterlängtad fredagskväll bjöd på god mat och dryck, allehanda festligheter på Sportlife-festen, samt en avslutande drink på Hotell Avalon´s mysiga uteservering.





Lite action hann vi även vara med om på hemvägen då vi stannade till vid kvartersgrillen för inköp av Johan´s nya favortit-baconburgare.

Där befann sig ett gäng killar (varav en satt med bilen på tomgång beredd att stampa på gaspedalen vilken sekund som helst) som betedde sig allmänt "stissigt" och småtjafsade både med personalen som jobbade och med varandra.

Jag höll mig lite i bakgrunden och iakttog...

När de fått vad de ville ha så packade de ihop sig i bilen och drog iväg.

Jag andades ut och frågade tyst Johan; "Såg du vad jag tror att jag såg?"
Johan svarade; "Jag tror det, om du menar pistolen som stack fram under byx-kanten på en av killarna..."
Huuga...

Hem kom vi i alla fall helskinnade, och vaknade förvånansvärt tidigt imorse gjorde jag också.
Det blev en liten tripp till Partille och köpcentrat Allum, där jag tyvärr inte hittade ett par skor jag är på jakt efter men väl gjorde några andra fynd att glädjas åt!

Är lite besviken på vädret.
Hade beställt strålande sol så att vi skulle kunna köra grillning ute ikväll, men de gråa molnen vill liksom inte ge med sig...
Tack och lov så öser dock inte regnet ner som det gjorde imorse och solens strålar letar sig fram genom molnen lite titt som tätt.
Kanske kan vi grilla nere på gården ändå?
...balkongen? ;p

Har just skrubbat färskpotatis och förberett så smått för kvällens middag.
Det bjuds på en somrig potatissallad och marinerade grillspett...som vi, som sagt, nu får se hur de grillas...
Till efterrätt blir det jordgubbar doppade i vit choklad med ett glas bubbel till...mums!




Sitter och smuttar på ett glas gott rosé och lyssnar på musik som avbryts då och då från folkmassans jubel från Ullevi några meter härifrån.
Tror att det är Gothia Cup som drar igång nu, men är inte helt säker...skulle kunna vara Blåvitt som spelar också..?

Lördagen känns annars bara så skönt avslappnad...
Eventuellt blir det utgång ikväll för att träffa lite vänner, men inget är i skrivandets stund klubbat.
Idag finns det inga "måsten".

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0