Sommar-Onsdag

Åh, denna ljuvliga sol och värme, vilken underbar sommarkväll det är!
De är verkligen sådana kvällar som den här som gör att man överlever de (ungefär) 360 andra kalla dagarna på året...

Balkongdörren står på vid gavel, fönstren med, kvällssolen skiner, musiken strömmar ur högtalarna och jag har just satt mig ner för att andas ut och bara njuta.

Dagens arbete är avklarat och en riktigt go lönespecifikation låg och väntade på hallmattan då jag kom hem ;D
Inget pass på Sportlife idag, men väl ett riktigt svettigt pass i hemmet då det vankades rejäl storstädning!
Dammsugningen var en grym utmaning...
Inte det bästa sättet att ägna sina timmar åt en sådan här kväll, men tro mig...det behövdes verkligen.
Nu är det gjort och gött e de!

Väntar på att min sambo (som hade en bra ursäkt och flydde städningen ;p ) ska komma hem från mötet med Amaranthe och filmtajma med mig.
Vi har hyrt filmen  Snabba Cash, köpt den så nödvändiga påsen med smågodis, läsk, och tänkte avrunda kvällen i tv-soffan.

Försöker (tyvärr) sänka mina förväntningar på filmen lite så att jag inte ska bli alltför besviken.
Jag verkligen älskar boken och har svårt att tro att filmen riktigt kan leva upp till sin förlaga, speciellt vad kommer till språket och känslan av "Stockholm noir".
Därav att jag inte sett den på bio, utan valde att vänta fram tills nu.
Men, men...vi får väl se och betygsätta senare...

Allt gott!

// Maryly



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0