Getaway Rock Festival 2010

Datumet var: Fredagen den 9:e Juli.
En tripp med tåget som tog mig norrut mot sol och värme, längtan och förväntan, höga och hårda toner, nya och gamla vänner, lyx och sunk, folk och festligheter, kärlek, glädje, stämmningen på topp och I saw the sign...ing! ;D

Anlände till Gävle (nästan norrland ju!) och checkade in på Scandic CH, som skulle erbjuda oss några timmars välbehövlig vila framåt småtimmarna och en alltid så eftertraktad hotellfrukost morgonen efter, innan det var dags att svira om till festival-outfiten och bege sig mot området runt Gasklockorna.

Mötte upp med Johan och gänget som tagit bussen från Götet och hade fullt upp med att installera och informera sig om vad som komma skulle.
Fick på mig mitt backstage-armband, promenerade in och festivalen (för min del) tog sin början!




De tre...posörerna ;)

Eftersom Johan skulle ta plats på scenen inne i Gasklockan 18.15 och hans fokus förståeligt nog var på Amaranthe, och allt som hörde detta till, så passade jag på att roa mig lite på egen hand och mötte upp med vännerna från norr (Lycksele, Umeå, Kramfors) som också tagit sig till festivalen.
(var oförväntat många man mötte, kände igen och snackade med faktiskt!)
Så otroligt roligt att träffa alla igen!
Många kramar, många snabba uppdateringar, men mest njöt vi bara av att vara där och nu för att ha kul tillsammans :D




Att sortera flaskor är en tuff sport i hårdrocksvärlden...

Kolla konserter, fotografera, äta thai-mat ur kartong med en mini-gaffel, skåla i goda drycker, sjunga allsång och allmänt konverserande i öl-tälts-gäng-häng...och sedan var det dags!


Stolt och förväntansfull flickvän!

Amaranthe on stage




Så grymma de är!
Och såå värda det som sedan komma skulle...

FÖR det som väntade efter konserten var nämligen en mycket efterlängtad och MYCKET förmånlig KONTRAKTSKRIVNING med bolaget Spinefarm/Universal!!! :D

GRATTIS!

För detta ändamål var vi ett fantastiskt glatt gäng som begav oss iväg ut från området och till den närliggande lyx-yachten som passade tillfället som hand i handske.



Inte nog med att det var en "hell of a båt", dessutom hade det riggats upp en backline på flightbridge för alla att njuta av, samt diverse alkoholhaltiga drycker... ;)


Personligen är jag mer manager än vad jag någonsin kommer bli trummis...

SÅ kom då tillslut själva signingen...










Lyckliga gänget!

Och sedan var festen i full gång på riktigt...

Firande på båten, tillbaka in på området för att träffa fler vänner, ha intressanta(!?) samtal med okända människor, se på fler spelningar, ta ännu fler kort, skåla ytterligare några gånger, hänga backstage med ungdomsidoler och andra "namn" inom genren...och bara njuta av Gävle-natten!

Sen...eller tidig...ankomst till hotellet och en skön sömn mellan mjuka lakan efter en minnesvärd kväll.



Datumet var: Lördag den 10:e Juli.
Ihop-packning, en tur till festivalområdet och en varm, låååång resa med grabbarna i bussen tillbaka till västkusten.

Ett mål på resan är avklarat...och jag ser med spänning fram emot resten...
Tacksam för att jag får vara en del i allt det roliga som händer.

// Maryly






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0