I väntan på...

...ålderdomen?
Nja, riktigt såå illa känns det väl inte då morgondagen bjuder mig på ännu ett år äldre och visare (?!) ;)

Tiden går sanslöst fort ibland som bekant, speciellt då man minst vill att den ska göra det.
Dagarna som passerat här uppe i norr har varit så underbart avslappnade...bjudit på kärlek och värme (och iskyla utomhus!), firande, stunder och händelser stora som små, och allmän vardagslycka...
Tid att umgås, tid att bara vara, tid för reflektion och tankar...

Nu kommer det en liten katt och stryker sig kring benen... :)

Det knyter sig lite i maggropen när jag tänker på att resan tillbaka till Göteborg är nära.
Samtidigt som det ska bli skönt att komma tillbaka till "civilisationen" igen och ta itu med vardagen, så kan jag inte precis säga att längtan till storstaden är enorm...utan mer ett nödvändigt ont.

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att flytta tillbaka till denna norrländska ödemark...men jag hade gärna tackat ja till lite mer tid här, eller åtminstone att man bodde så pass nära att det inte behövde bli så långt mellan gångerna att träffas.
Och Göteborg...ja, det är en fin stad...och jag trivs bra där...men om det är "rätt", om det är en långsiktig plan...nja...

Idag har det i alla fall varit en riktig mysdag!
Sovmorgon, tv-frulle och en runda på stan.
Hem för att bädda ner mig bland filtar och kuddar och kolla film.
Middag och bylsa på mig tjockaste ytterkläderna för en liten promenad i den uppfriskande men ack så bistra vinterkylan.
Hemkommen och halvt genomfrusen blev det sedan en efterlängtad stund i bastun, en dusch, och ostbricka med lite gott vin som pricken över i:et!

Kvällen fortsätter i samma avslappnade stämning och imorgon vankas det födelsedag! ;D 

// Maryly

DAGENS;
-Nyårslöften
Skrevs ner på Nyårsafton och jag ska sträva efter att hålla dem under hela 2010...nu när jag för en gångs skull äntligen bemödat mig med att bestämma några nyårslöften ;p

- Bli bättre på att upprätthålla mina kontakter
- Skriva ner minst 3 saker som varit bra med varje dag
Idag är jag till exempel tacksam för;
xEtt fint mail
xFärskpressad apelsinjuice till frukost
xAtt få tillbringa ännu en dag på Granitan
- Köra hårt och göra 2010 till det bästa året någonsin! Allt eller inget!


Kommentarer
Postat av: Cicci

De komma bli ett toppen år gumsan! Du verkar haft en härlig födelsedag i kylan! :) Ja du vet sundsvall är en ganska stor stad, norrlands huvudstad! O betydligt närmare till granitan ;) vi ställer upp som flytthjälp :)

2010-01-07 @ 10:33:35
URL: http://ccedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0