Återresa

Dagen startade tidigt med en rejält stor och stark kopp hederligt norrländskt kok-kaffe!
Några svep med dammsugaren och trasan för att städa upp efter sig själv och lata dagar, och sedan en runda på stan för att inhandla lite nödvändigheter innan avresan.

Utomhusvistelsen bjöd på 34 uppfriskande och lite lätt svalkande minusgrader ;p vilket gjorde det extra gott att väl hemma igen sätta sig till bords med stora koppen the och bruncha.
När magen var mätt började plockandet, packandet och pressandet...de arma resväskorna, måtte de hålla i sina sömmar!
Att "resa lätt" är en myt...

Även julen har vi så smått börjat städa undan...
Nu är det ett faktum, julefriden är slut och de underbara dagarna av lättja är över.
Det är dags att ta farväl av norrland med alla nära och kära...för den här gången.
Måste erkänna att det är med en viss motvilja jag sätter mig på tåget ner mot västkusten och Göteborg ikväll...och det här med avsked har jag aldrig klarat speciellt bra.
Åh, jag känner redan saknaden sprida sig i kroppen!
Men, men...det är livet...får försöka tänka positivt, vara tacksam för den här kära resan, ladda inför nästa steg och se fram emot kommande framtidsplaner, that´s the spirit!

Lycksele-->Göteborg
19.40-->10.52
Ungefär 15 timmars tågresa, om det sker utan förseningar vill säga *peppar,peppar*
Tack och lov för sovvagn!

Hej då norrland och tack för den här tiden...på återseende! ;)

// Maryly


Det var i alla fall 2 grader varmare hemma på verandan än inne i stan ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0