Melodifestivalen -deltävling 2

Åter en kväll med bubblor i glaset och sköna schlagers i tv-rutan!

Deltävling #2 av Melodifestivalen går ikväll av stapeln i Sandviken.
Sandviken...ja, vad vet man om Sandviken egentligen?
Det ligger i norra Sverige...jag har passerat förbi där några gånger...de...uhm...tillverkas nåt där (?!)...och så bandy...

Inte det starkaste startfältet kanske och ingen Dolph (vilken succé det blev med honom förra lördagen...som en livs levande imitation av seriefiguren Gizmokvack typ... ;p ), men laddad kommer jag i alla fall att vara när jag sitter och tittar...eventuellt över en Nacho-tallrik på Hard Rock ;)

För att fortsätta spinna vidare på mina tips på goa party-starters, så har det denna vecka blivit dags för genren rap/hip hop.
Lite oväntat när det gäller mig kan tyckas...men tro mig, det finns många varierande ingredienser som blandas i mitt personliga musikaliska hopkok!
Så, känner ni för att skaka loss eller bara gunga lite sådär rytmiskt med huvudet...play this;

* Jump Around -House Of Pain

* Insane In The Brain -Cypress Hill

* Baby Got Back (I like big butts...) -Sir Mix-A-Lot

* California Love -2Pac mfl

* Lose Yourself -Eminem

Enjoy!

OCH jag måste ju också berätta att nästa Lördag, då Melodifestivalen går av stapeln här i Göteborg, så kommer jag att avnjuta det hela live på plats!!!
Min älskade sambo fixade ett par biljetter (som jag inte trodde gick att fixa!) och det är med största glädje jag ser fram emot denna glamourkväll! :D

OCH
något som också är lite roligt är att en gammal klasskompis (från musikalklassen) och före detta duettpartner ingår i nästa veckas startfält!
Erik Linder heter han, otroligt begåvad och tummarna hålls nog lite extra där :)

Avslutar nu med att tacka samtliga inblandade för en grymt trevlig after work (och after party) igår, laddar om, och önskar er en underbar kväll!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0