Melodifestivalen -deltävling 1

Jaa!
Så ikväll går då startskottet för Melodifestivalen 2010, den 50:e i ordningen.
Som värd för detta återkommande sprudlande spektakel står norrlandsstaden;
Örnsköldsvik.
Ö-vik.
(Heja Modo!)

I glaset bubblar det redan, middag förbereds, och jag kommer absolut att sitta bänkad för att avnjuta dessa schlagers!
Om det blir i hemmet eller ute på något schysst (läs glamour och schlagervänligt...gay?!) uteställe är i nuläget inte fastställt, men partyfeeling blir det hursomhelst ;D

Glad är jag att Melodifestival-karusellen åter snurrar och för att höja stämningen ännu snäppet högre så tipsar jag er om -och delar med mig av några av de musikaliska party-starters som hör till mina egna absoluta favoriter.
Gammla och nya godbitar blandas, och denna vecka är genren rock;

* Don´t stop me now -Queen (min egen lilla höjdare!)

* Black Betty -Ram Jam (jordens kanske skönaste intro)

* Holy Smoke -Iron Maiden (nördstatusen kan höjas ytterligare om man kollar in Maidens hemmagjorda musikvideo till!)

* Mary In The Mystery World -Electric Boys (de gammla svensson-rockarna med "min" låt!)

* Livin´ On A Prayer -Bon Jovi (helgkänslan är ett faktum!)

* Sweet Child O´Mine -Guns ´N Roses ("vår" låt, jag och Johan, och alltid ett säkert uppåt-tjack ;p )

* Epic -Faith No More (say no more...)

* Ballroom Blitz -Sweet (are you ready?!)

* I Surrender -Rainbow (surrender to the music...)

Musik är bland det bästa här i livet...lyssna och njut, lockas med och gör lördagskvällen precis så bra som DU vill att den ska bli!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0