Slutspurt

Oooh, det närmar sig (ännu mer) nu! ;)

Som sann älskare av fina familjetraditioner, känner jag julkänslan spira i kroppen, blir sådär barnsligt glad och får en dos extra energi till att piffa och fixa med allt som hör julen till!
Fråga mig inte varifrån...

Ett exempel på den energin var att jag, trots min "lediga" dag, vaknade och klev upp vid ungefär klockan 06.00 imorse (!)
Och eftersom jag uppenbarligen inte hade ro att sova till det att väckarklockan skulle ringa så satte jag helt enkelt igång med STORA julstädningen av hemmet.
Oj, vad jag städade...i flera timmar...
Men rent och fint blev det, lyan är också redo för jul nu :)

Sedan bar det iväg ut på stan och in i folkvimmlet.
(mega-folkvimmlet!)
Slutspurt vad gällde julklappsshoppingen, och nu har jag köpt alla klappar utom en...men den hinner jag med imorgon.

Själv fick jag hämta ut Postens blå låda som mina älskade föräldrar skickat från norr, Tack <3
Och förutom en alldeles massa julklappar så innehöll den också hembakat mjuk-tunnbröd, vilken lycka!
Blev tvungen att ta en smakbit direkt och...Mmmm....



Sedan var det min tur att slå in julklappar och nu ligger det en trevlig liten hög i ett av hörnen i vardagsrummet och bara väntar...
Personligaste inslagna klappen blev till Johan, i sann Rockstar anda...


Halvtaskigt ljus, men ni förstår ju...

Nu ska jag starx sätta igång med bakningen av bottnarna till den maffiga tårta jag planerat att bjuda på vid Julaftonens efterrätt, sedan ska jag försöka hinna med lite manikyr och fixa lite fina naglar också...
Det är mycket, men det är kul :)

Imorgon är det dan före dopparedan...

Allt gott!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0