Julklappsshopping

Det är helt fantastiskt vad kropp och själ kan återhämta sig efter ett antal timmar av välbehövlig sömn, och vad det gör för det goda humöret! :)

Vaknade upp efter en natts intensivt (men roliga, fascinerande och aningen sannings-stämmande) drömmar, till en morgon där snöflingorna dalade fridfullt stora utanför sovrumsfönstret.
Vackert.



Begav mig relativt tidigt ut i stadsvimmlet för att avverka shoppingen av de julklappar som har prio # 1, dvs de som ska fraktas norrut.

Det var inte bara jag ute...det var "alla andra" också...men det hade jag faktiskt räknat med, tog ruschen för vad den är i dessa tider och följde bara med strömmen.

Stannade upp en stund för att sätta mig ner för en kaffe och läsa dagens Metro.
I tidningen fanns att läsa en artikel om att just idag, Lördagen innan Julafton, är den dag då svenskarna shoppar som mest julklappar och ruschen/trängseln/stressen är som värst...och jodå, det kan konstateras!

Detta till trots, så har jag varit på riktigt bra humör idag och allt har bara kännts så positivt...härligt! :)


En liten bit av julruschen i Nordstan...och då inte när det är som "värst"...

Jag hittade i alla fall det jag var ute efter, mötte upp med Johan då han slutat jobba, inhandlade några jul-öl och såklart denna Lördags test-öl:



Höga Kusten (Zeunerts) med en blandning av ale och lager.
(åh, jag får nästan lite hemlängtan bara av etiketten!)

Enligt mig var/är det en väldigt lättdrucken öl, ingen "spännande" smakupplevelse direkt och nästan på gränsen till att kännas allt för smaklös...men, bara nästan.
Helt klart godkänd blir ölen och den passade perfekt till knäckebrödet med skinka och dijonsenap som intogs samtidigt.

Tar det lilla lugna i hemmet nu medan skymningen sänker sig utanför...
Ska strax påbörja lite piffing inför kvällen då vi är bortbjudna på middag (gröt och skinkprovning har jag hört ryktas om) hemma hos Johan´s mamma i Mölndal.

Allt gott och på återskrivande!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0