Skatteåterbäring!

Så kom Lördagen med tidigt uppvaknande, plusgrader och ett tö-väder som förvandlade hela den så vackert snötäckta staden till ett inferno av slaskig, brun sörja.
Ungefär...



Prisa gud, imorse hade även skatteåterbäringen trillat in på  kontot...joy! :D

Tog en svängom med dammsugaren och var sedan på vippen att halka ett flertal tillfällen på de isfläckar som bredde ut sig jämte vattenpölarna på vägen in till Nordstan.
Pratade samtidigt med min kära mor i iphonen som undrade vad jag hade för mig egentligen...

Nordstan var, inte alls förvånande, packat med folk och jag avklarade mina ärenden (som bland annat bestod av inköp av ännu en julklapp!) så snabbt jag bara kunde.

Det märks verkligen att julruschen satt igång på (blodigt) allvar nu...stegen är lite raskare och armbågarna lite vassare...och köerna...ja, de är mycket längre.

Efter det eländiga trippandet in till stan så bestämde jag mig för att det nog var bäst att ta vagnen de (hela!) två hållplatserna hem igen och ställde mig vid hållplatsen för att invänta 3:an.

Stod och suckade lite över slasket och var även lite smått stressad över diverse saker att fixa med hemma.
Alldeles intill mig stod en äldre herre med en slags grå yllebasker på huvudet.
Plötsligt hörde jag hur det dunsade till lite lätt på herrns basker precis som när ett takdropp så ovälkommet träffar ens hjässa, det var också vad jag först trodde att det var...och så trodde nog även han.

När vi båda blickat upp mot skyn, insett att det inte regande och även konstaterat att vi inte befann oss i närheten av något tak (detta skedde förstås snabbt, under tystnad och utan något som helst utbyte av blickar oss emellan...hallå vi bor i Sverige :p ) så förde herren sakta upp handen för att undersöka vad som egentligen landat på hans kära huvudbonad.

Han för ner handen, tittar, ett tyst konstaterande...och så fram med näsduken ur rockfickan.
Hela baskern (och så även handen) full med måsskit.
Ovanför i skyn skriade de elaka j*vlarna...

Skämmes på mig som nyss stått och suckat, det kan alltid bli liite värre ;p
Dock, med tanke på tidigare erfarenheter av mås-attacker, är jag nästan säker på att det var mig detta anskrämliga flygfä försökte träffa egentligen.



Hemma igen så var det dags för yttreligare lite julpynt att komma på plats, ta sig an tvätten och förbereda kvällens middag.

Ikväll severar huset en lite "lättare" maträtt eftersom det vankas födelsedagspartaj!
Det får bli egenkomponerad landgång med lite gott i glasen till.


En god mix av ditt och datt...

Har nyss skålat in helgen med min kära, både musik och levande ljus är på, och ska strax påbörja lite piffing och ett försök att hitta lämplig outfit till kvällens fest.

Ser fram emot en riktigt rolig kväll och önskar Er detsamma!

// Maryly



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0