Telia-felia

Återigen verkar det som att Telia bestämt sig för att krångla till tillvaron vad gäller tv och bredband...
(Ibland undrar man ju om de måhända kan vara i någon slags maskopi med det också så välkänt krånglande företaget SJ..?)
Hit till bloggen kommer jag i alla fall...men i nuläget inte så mycket längre...


Torsdag är det, veckans sämsta dag enligt mig.
Vet inte riktigt varför, men den känslan har funnits med mig länge, länge.
Och...det är liksom en "mellan-dag" det inte händer något speciellt på.

Tror eventuellt att känslan även kan ha att göra med att jag i mina tidiga skolår hade dubbellektion i Matte på Torsdagar, ett ämne jag aldrig någonsin känt -eller kommer att känna (förmodligen) en positiv känsla för.

Med mina färgpennor målade jag på den tiden lektionsrutorna i skol-schemat i olika fäger.
Jag var inte så förtjust i brunt, varför Torsdagen med sin eländiga dubbellektion fick domineras av just den nyansen.
Alltså, Torsdag är en brun dag.

Jag kunde relatera till, och gör nog lite så fortfarande, dagar till färger;

Måndag -vit
Tisdag - rör sig lite i den röd/orange/gula skalan
Onsdag - "murrig", mot det begie, brun, svarta
Torsdag - brun, som sagt.
Fredag - röd
Lördag - grön
Söndag - rosa

Idag har jag absolut inget emot just den bruna nyansen...och funderar lite lätt hur djupa spår det där skolschemat egentligen lämnat... ;p



Nåja...seg dag får uppvägas av skön kväll.

Tog en runda på stan och shoppade bland annat en julklapp.
Sedan hem för middag.

Fick den stora äran att sitta med Johan och lyssna på den färdiga (!) skivan med Amaranthe som släpps i slutet av Mars 2011...och oj, oj oj...vad bra det låter!
Jag är grymt imponerad och hoppas bara att gänget får ut en singel aningens tidigare, som en liten teaser till vad mer som finns att njuta av! :)

För övrigt så kan Ni, kära läsare, även rösta på Amaranthe till att gästa Metaltown 2011!
Klicka bara på länken nedan och rösta på bandet...Ni röstar ju på dem i alla tre fälten of course ;)
http://www.metaltown.se/onskaartister.asp



Har även haft lite hemma-spa, med allt vad det innebär, så att man känner sig fräsch inför helgens festligheter ;)
Olof i Amaranthe fyller år och det vankas partaj på Lördag!
Sedan är det ju bara så gött med tid att få ta hand om sig själv lite också...

Min kära sambo spelar innovativa blues-toner på gitarren i bakgrunden och själv har jag faktiskt även hunnit med att spanat på lite andra jobbmöjligheter och skickat ansökan.
Only time can tell...

Imorgon är det nedräkning till helgen...och plötsligt känns allt så mycket lättare :)

Love

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0