Repmånad...

...eller "hur man gör pojkar av män".
Denna kult-rulle visas just i detta nu på tv och jag har sett den förr, men roas gärna av den igen.
Och aldrig har väl tvärflöjt låtit så svängigt..? ;)




Näst sista dagen på år 2010.
Sista arbetsdagen på år 2010.
Förberedelser för avslut av år 2010...
...och påbörjandet av år 2011.

Det var med lätta steg, ovanligt nog, jag traskade till jobbet imorse lyckligt medveten om ledigheten som väntade.
Den positiva stämningen rådde och det bjöds till och med på för-nyårsfirande med maffiga tårtor och bubbel till fikat!



Slutade tidigt och begav mig ut på stan för att hinna med de nödvändigheter som skulle fixas innan morgondagens resa upp till den kungliga hufvudstaden.
Det var folk, det var trängsel, det var "kind of" celebrity-spotting (Idolerna Jay och Minnah i Nordstan...och så han..den rolige göteborgaren i Grotesco), det var fika med Johan, allt färdig fixat och så hemgång.

Ny toning på barret, manikyr, pedikyr, telefonsamtal, klippa kära sambon, middag, plock och pack, hämta bil, uppesittarkväll med Eldsjälsgalan, "panika" lite, packa lite mer, bocka av checklistan och...andas.



Nu känns det ändå rätt lugnt, som att läget är under kontroll...men det får nog allt till att bli sängen snart med tanke på den tidiga starten imorgon.
Stockholmstrafiken är ofrånkomlig, men med tidig start så lär vi nog klara oss relativt snabbt och smärtfritt ut och norröver från Göteborg.

Ska spana lite på potentiella uteställen av husera på efter tolvslaget imorgon, och eventuellt boka biljett, innan jag kramar kudden.
Full av förväntan är jag dock och ser fram emot en grymt härlig Nyårsafton!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0