Julklappsspaning

Oj, oj, oj....så gött...äntligen sitta ned, pusta ut och smutta på mitt glas med bubblor!

Steg upp ur soffan (jo, vi sussade gott där inatt ;p) efter en liten skön sovmorgon, men ändå relativt tidigt för att hinna med de göromål jag planerat för dagen.
Lång uppiggande dusch och lite piffing innan det var dags att bege sig ut och iväg på stan för julklappsspaning.

Trodde nog att jag, efter som jag var ute rätt tidigt, skulle få något sånär lugna och stress-fria stunder i diverse butiker...men ack vad jag misstog mig.
Det råder ingen tvekan om att julruschen har börjat här i Göteborg, och vi är flera som ska vara med!
Raska fötter, vassa armbågar, ringlande köer, kreditkorten som glöder och kassar här och där...och där.



Nordstan var den kokande gryta av köpsugna människor det alltid brukar vara på helgerna x hundra!
Men det vara bara för mig att följa med strömmen och köra mitt race för att beta av de ärenden jag skulle hinna med.
Spaningen -den nu första genomförda, resulterade i många bra idéer med endast ett julklappsköp.
Men det kommer fler rundor, var så säker... ;)



Blev dock lite besviken över att de verkar ha dragits in på juldekorationerna i köpcentrumet i år.
Vad jag läst mig till i tidningar så är det flera köpcentran runt om i vårt land som gjort detta för att skapa mer plats för besökarna...men ändå, granen (den stora julgranen!) hade de väl ändå inte behövt skippa?
Vissa jultraditioner ändrar man bara inte på...basta!

Lite celebrity spotting bidde det också innan kosan styrdes hemåt.
Eller ja...celebrity spotting...jag vet faktiskt inte om man riktigt kan kallade det så förresten..?
Men, det var i alla fall Sveriges kära Idol-deltagare (the lot) som intagit scenen i Nordstan och bjöd på...sig själva.
Kände knappt igen någon av dem tyvärr, beror kanske mest på att jag inte följt årets tävling så värst (vänta bara tills Melodifestivalen drar igång...då är det seriöst tittande! ;) ), men de verkade gå hem hos kidsen.



Hemma tog jag en runda med dammsugaren och började även med att förbereda middagen lite smått.
Upptäcket även att hälften av den alkohol vi så "smart" ställt ut på balkongen för kylning igår inta bara var kyld...nej, den var rakt igenom frusen!
Det var den arma ölen som gett vika för kylan...alltså är jag ju inte jätte-drabbad ;p
Har i alla fall burit in allt för tining...och så får vi väl se om det går att rädda?
Kanske kan bli Lördagens test-öl om inte annat...




Eftersom det vankas konsert-kväll denna Lördag så blir det inte direkt någon "nyskapande" exclusive-meny att njuta av, men väl en favorit i repris...kanske lite om-stajlad.

* Biffar fyllda med fetaost, lök och bacon, rostade rotfrukter och sallad
* Äppelpaj med vaniljsås


Gottigott!

I skrivandets stund kom min kära nu hem från jobbet och jag ska vrida upp volymen en aning, ta tag i ovanstående middag och skåla för helgen och kvällens festligheter.

Önskar Er en jättefin kväll!

// Maryly



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0