Juldagen 2010

Hej och hå gott folk!

Julafton 2010 har så passerat men julen är verkligen inte över för det.
(enligt mig tar den slut ungefär efter Annandagen)
Massor av mat finns kvar att frossa av, backen med julmust innehåller fortfarande fyllda glasflaskor, skumtomtarna frodas, juleljusen skiner och det finns (för ovanlighetens skull) en hel rad med underhållande program och filmer på tv att slappa framför.
Och, appropå att slappa, ledigheten är fortfarande ett faktum... :)



Dock, begick jag ju ett stort misstag i morse...
Hade ställt klockan på "rätt tidigt" för att hinna stiga upp och göra mig i ordning för att sticka ut och kolla in den alltid så efterlängtade Mellandagsrean.

När klockan så ringde klev jag upp trötter, men ändå taggad för shopping, och tog en dusch med lite efterföljande piffing.
Kände mig sedan redo, men (tack och lov!) så bestämde jag mig för att kolla butikernas öppettider på nätet först...för säkerhetsskull.
Ack och ve...ett ord, ett enda ord som mötte mig oavsett vilka butiker och köpcentran jag kollade på...

Juldagen:
Stängt

Vilken besvikelse!
Jag som var så himla taggad...och som verkligen valt bort en skön sovmorgon till förmån för (vad jag trodde) en shoppindag...

Egentligen så hade jag nog kunat tänka mig att det skulle vara på det här viset idag, men hjärnan har nog varit alldeles överfull med en väldans massa andra jul-fixerier för att riktigt registrera detta.
Nåja, inte mycket att göra åt...bara att försöka ladda om så gott det går inför imorgon...då jäklar! ;)


Som kompensation, eller nja...men i alla fall för att få lite frisk (och kall!) luft så blev det en promenix till ICA i Gårda och lite små-inköp som kändes nödvändiga.
Trots den krispiga kylan så har det varit en riktigt, riktigt fin dag här nere i Götet idag med strålande sol från en klarblå vinterhimmel och med ett inslag av välkommen "hög" luft, till skillnad från den annars så fuktiga och råa vinden.

Så, Juldagen har gått i lugnaste laget med andra ord.

Har fyllt ett glas med goa bubblor och ska strax göra i ordning middagen här hemma.
Funderingarna går kring huruvida vi ska bege oss ut på juldagspartaj ikväll eller inte..?

Det känns aningens konstigt måste jag medge...
Är så van vid att tänka mig Juldagen som en riktig party-dag med hemvändarfest, återseende av gamla bekanta, uppdateringar och allehanda roliga inslag.
Så vad gör man nu?
Vad kompenserar man detta med här nere på Västkusten?
Kan ju inte undgå att känna ett uns av saknad och längtan...men, men...som så ofta...man får göra det bästa av situationen helt enkelt.


Här brukar mina hemvändarfester äga rum...
http://www.hotelllappland.se/

Well hell...middag var det först ja, och så får det bli!

Skål, hoppas Ni får en jättefin kväll och fortsatt gott firande!

// Maryly



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0