Julbaket -andra omgången

Hejhopp och härlig Fredag...för visst är det Fredag idag...eller?!

Jo, det är det väl, men jag måste erkänna att det inte är riktigt lätt att veta nu när det är så mycket fix och trix på gång och dagarna lätt flyter in i varandra...

Hursom, gårdagens inlägg uteblev på grund av att blogg.se´s hemsida såg mer än knas ut, och det gick absolut inte att logga in sig på bloggen.
Vet inte om det var problem med min dator, eller om något spökade där ute i den stora cyberrymden...jag har snart slutat förvånas över allt vad som händer med all denna teknik.
(läs: slutat hänga med, men försöker tappert ändå ;p )

Dock, gårdagens jobbar-dag passerade, efteråt inhandlades det lite julklappar till "Postens blå låda" som ska fyllas med både paket och diverse göttigheter för att sedan fraktas upp till norr.

Ja, kära läsare, det blir inte alltid som man hoppas -och tänkt sig...det blir ett julfirande på Västkusten i år, på ont och gott...men, men det är bara att försöka göra det allra bästa av situationen och hoppas att den kärlek och värme jag själv känner inför julen smittar av sig och delas av andra.



Annars har jag tyvärr kännt ett uns av krasslighet komma över mig.
Och efter en natt av minimalt med sömn, halsont, samt ren och skär utmattning så blev det en dag "off-work" idag.
Detsamma gällde för min kära Johan som, riktigt välbehövligt, tog ledigt och även han stannade hemma efter att bara haft en ledig dag av hela 21 stycken(!)
Ibland måste man vrkligen lyssna på kropp och själ...

Så, en mysig hemma-dag har det varit med blant annat ett julbak som nu är inne på både sin andra -och tredje omgång!
Igår tillverkades mitt "parad-bakverk": chokladbiskvier, och idag spred sig härliga dofter från en mjuk pepparkaka runt i hemmet :)





Även knäcke-kok har det blivit idag.
Detta julgodis som kan vara ett riktigt elände och näst intill omöjlight att få till "perfekthet".
Jag gruvade mig inför ett scenario av överkok, vältna formar, klet överallt samt en genombränd och odiskbar gryta...men det gick faktiskt helt okej (!)
Årets julknäck blev...kanske inte helt perfekt, men väl...god och utan värre komplikationer ;)



Lite förberedelser av kvällens middag hann det också bli, innan jag nu äntligen satt mig ner här framför datorn och pustar ut...

Kvällen väntas bli en lugn historia, med gott att äta, soffa-mys och lite tv-tittande.
Kan hända blir det en koll på På Spåret, och även ett mini-marathon av Grotesco funderas det på..?
Fast...lite sugen på en julfilm känner jag också att jag är...hm...

Önskar Er en fin start på helgen...OCH, idag är det bara en vecka kvar till Julafton! :D

// Maryly




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0