Julafton 2010

Tidig morgon

Vaknade av ett månsken som letade sig in genom sovrumsfönstret och strålade ut över sängen.
Smög upp, tände några ljus och blickade ut i mörkret mot en bländande rund julmåne.
Vackert.


Från vardagsrumsfönstret, gör det inte riktigt rättvisa...

Nu är stunden inne, nu är dagen kommen...Julafton 2010 är här.
En lite annorlunda Julafton i år, utan mina nära och kära i norr.
Tänker på dem, saknar dem...

En lugn morgon innan det bär iväg för julfirande med Johan´s familj.
Ska strax brygga lite kaffe och återkommer med lite uppdateringar under dagen...

God Jul och hoppas Ni får en fin start på dagen!



Förmiddag

Julpiffad och redo för julfirande!
Dagen till ära iklädd i en röd top och rött nagellack ;)

Mysit i soffan framför Nyhetsmorgon, garnerat jultårtan och hunnit ut en sväng för att köpa tidningen.
(Det är då alltså inte jag som är tomte i år...)


Jultårtan med chokladbottnar, hallongrädde, vit choklad & mascarpone

Om lite drygt en timme kommer vår skjuts och då bär det iväg med mat och klappar för julfirande med allt vad det innebär.
Solen strålar över Göteborg, snön ligger vit och det är sådär lite lagom kyligt i luften.
Ska slå en pling upp till norr nu, stämma av läget och önska en bra start på Julafton!

Allt gott!



Kvällning

Sitter här så nöjd och glad och tänkte knappa ned några ytterligare rader.

Hemkommen från julfirande i Balltorp, nya traditioner och vanor, men med samma matfrosseri som sig bör...är det jul så är det!
Julbordet dignade av allehanda göttigheter och paltkoman var sedan ett faktum i soffan under Kalle Anka.
Klappöppning, mestadels av barnen...eller ja, klapp-uppslitning/rivning/klösning liknade det nog mest...vilken lycka med alla dessa paket! :)

Trots mättheten var det bara att göra plats för efterrätt...och tro mig, den gick ned den med!
Mättheten deluxe...



Liten bit av julfirandet

Tackade till slut för oss, fick skjuts hem till ett Göteborg i julefrid och påbörjade sedan vår egna lilla Julafton här i hemmet.

Ett glas gott av både jul-öl, must och vin, massor av levande ljus, lite smått gott plock (som man egentligen inte orkar, men trycker i sig ändå) och....ta ta tadaa...julklappsöppning!
Inte lika mycket rivande och slitande men, likväl, med lika stort barnasinne och lycka!
Och finfina rim bör också nämnas...



Åh, jag fick såå många fina klappar!
Både från min älskade Johan och från min underbara familj i norr.
Jag fattar inte, måste varit ovanligt snäll i år eller nåt..? ;p


Hårprodukter från L´Oreal, Lotion från Björk & Berries, Smink från Lancôme, Armband "Amor Vincit Omnia" från Efva Attling,Glas från Sagaform, Mixer, Hatt, Rosa (!) Adidas-set mm..!


Check it out! Älska de matchande sticki-sockarna till ;)

Nöjd, lycklig över gåvorna och den sköna julfriden i hemmet kollade jag in slutet av  fina och traditionella Karl Bertil Jonssons jul innan det blev ett samtal upp till Lycksele och familjen.

Jag har saknat dem och julfirandet på kära Granitan så att det riktigt värkt i hjärtat idag...och kunde knappt hålla tillbaka tårarna av att höra deras röster, återberättandet av dagen, samt tacksamheten över de julklappar jag skickat upp till dem...
Så långt borta, men ändå...ständigt så nära... <3

Efter samtalen var det dags för min absoluta favorit och kära barndomsminne;
Tomten av Viktor Rydberg i en filmatiserad version.



Nu ska jag krypa ihop i soffan med min kära och avsluta denna Julafton 2010.
Tomten Är Far Till Alla Barnen på tv och julenattens lugn sänker sig över vårt land...

Vad Ni än gör kära läsare, var Ni än befinner er...så hoppas jag att ni har haft, och har, en underbar Julafton och är rädda om Er själva och varandra!

Varma kramar och mycket kärlek...God Jul!

// Maryly



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0