Dan före Dopparedagen

Idag, dagen före dagen med stort J så har det varit lite av ett sista-minuten-fixande med diverse saker.

Lite morgon-mys i hemmet innan jag begav mig ut på stan och återigen in i folkvimmlet.

Fixade den där sista klappen jag hade kvar att fixa, och i ren impuls inhandlades även ytterligare en klapp ;)
Behöver väl knappast påpeka hur många människor som rörde sig ute idag..?
Poliser patrullerade (fler än vanligt tyckte jag), ringlande köer och begränsad framkomlighet.
Men man får liksom bara ta det för vad det är...Julrusch 2010.

Paus på Espresso HouseNK för en välbehövlig latte, lite bläddrande i tidning och samtal upp till norr.
Det vart nästan lite panikartat då jag fick veta att den blå lådan från Posten (som, alla andra söder om Sundsvall, drabbats av förseningar) inte anlänt (!)
Jag höll tummarna att den skulle dyka upp senare under dagen...
Passade även på att gratulera mina älskade föräldrar på deras 21:a Brölloppsdag!

En liten runda till efter fikat, och sedan blev det tillbaka till hemmets lugna vrå igen.
Hemma var det i och för sig inte helt lugnt, inte i den bemärkesle att man "lägger sig på sofflocket"-lugnt, då jag knåpade ihop både en jultårta och min egen favoriträtt på julbordet, mamma´s paradrätt; Sparrisomelett...mums!

Samtal från norr igen: lådan hade anlänt...tack för det!

Den sista "touchen" av jul-piff av lyan genomfördes också, samt förberedandet av kvällens mysiga uppesittarkväll.

Johan anlände från jobbet med kvällens nöje:


Uppesittar-paket innehållande: 2 st Bingolotter, 1 st Harry Boy och en julskiva...why not?! :)


Julklappar!


Lite yummie-yum


Ingen Jul utan Aladdin & Skinka ;)

Middag

Med Risgrynsgröt, olika sorters bröd, julmust, jul-öl och provandet av julskinka -modell mindre.
Brukar inte vara så överförtjust i julskinka, men den här var verkligen god och väl värd att rekommendera!
Närporducerad och smakrik med riktigt god grilljering.

Dukade upp på bordet, tände massor av levande ljus och vred på lite stämningsfull julmusik.
Avnjöt en underbart god middag och kunde kostatera att: nu är det jul! :D


Mums! Och en försmak av morgondagen...

Uppesittarkväll

Trodde ni kanske att godsakerna och känslan av jul tog slut där..?
Nejdå, det hade bara börjat...

I skrivandets stund råder uppesittarkväll (och ja, jag har slitit mig lite från tv-soffan för att blogga) med massa sött å gött, kaffe, lite fine-wine, rim och Bingolotto (liiite pensionärs-varning där kanske...hehe)
Men vi hoppas på stor-vinsten!
Dock råder, framförallt, jul-myset...

Imorgon vankas julfirande hemma hos Johan´s storebrors familj i Balltorp till att börja med, och sedan planeras en skön avslutning på aftonen här i hemmet.
Allt är förberett och klart och jag ser fram emot en fin Julafton :)

Hoppas Ni alla får en jättefin start på julfirande, var Ni än befinner Er!

Kärlek

// Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0