Semesterdagar

Underbart lata semesterdagar passerar (i allt för snabb takt) här uppe i norr...

Okej då, inte alldeles så lata kanske...
Igår startade Måndagen med en motionsrunda/intervallträning på ca 1,5 mil och imorse tog jag en skön cykelrunda på dryga milen...skönt sätt att piggna till och börja dagen!

Efterföljande och mycket god frukost/brunchar har man också njutit av, och dagen till ära har solen strålat från en klarblå himmel och frukosten kunde intas ute på gräsmattan...härligt! :)

Några rundor inne i stan har det också hunnit bli, samt en hel del läsning.
Berörd av filmen Flyga Drake, så pratade jag om den med några kollegor på jobbet och fick således låna en bok av en av dem Tusen Strålande Solar av samme författare som till den förstnämnda, Khaled Hosseini.

Från första blad grep boken tag om mig, och släppte inte det stadiga greppet förän i eftermiddag då sista raden lästes och boken motvilligt fick slås igen.
Djupt försunken har jag suttit och sträckläst allt medan timmar och minuter har passerat, sträckläst och låtit författaren ta mig med på en resa i ett annat land...ja, praktiskt taget in i en helt ny värld...och jag bara älskar när berättelser kan fånga en så...

Jag tänker inte avslöja mer än att det var en väldigt stark och känslosam läsning, och att jag verkligen rekommenderar den här boken som får 5 stycken pennor av fem möjliga.
En riktigt, riktigt bra bok!






Kvällen blir lugn.
Och för att "gottgöra" för all motion så har vi köpt stora påsen med smågodis och bänkar oss i soffan framför Tv:n ;p
Morgondagen däremot är fulltecknad, bara massa kul!
Snart vankas avresa och roadtrip ner till helgens festligheter i Stockholm på Sonisphere, ska bli jättekul det också men just nu önskar jag bara att dagarna inte gick så fort och att vi hade mer tid här, för jag längtar inte alls tillbaka till Göteborg...

//Maryly


Två definitioner av "cyckel" som jag suttit på idag ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0