Lördags-lättja

Idag blev det en tidig start för mig och min kära då vi hoppade in i bilen och styrde kosan mot Gällstad och Lager 157 för lite hederligt shoppalossande! :)

Snabbt var vi där, snabbt fattades taget om kundvagnen, snabbt fylldes den.
Det blev lite turer runt om i de olika butikerna, en välbehövlig paus för att fika, en del provande och dividerande, ytterligare turer i de olika butikerna, innan vi tillslut bestämde oss för att vara nöjda med innehållet i shoppingkassarna och spenderandet i övrigt.

Where to go, where to start..?!

Rond 2...

Hittade inte riktigt allt jag önskat att jag skulle hitta, men är ändå väldigt nöjd med dagens skörd:

* Svart, lång hoodie
* Örhängen
* Knee-high strumpor
* Fred Perry pjucks
* Klänning från Yumi
* Pälsväst (nej, inte äkta päls...aldrig.)



Även min kära sambo gjorde många riktigt bra fynd.
Han är speciellt stolt över sina patriotiska Engelska sockar...som han bara var tvungen att köpa... ;p

Groovy baby, groovy...

Hemresan gick lika smidigt och snabbt den, men självklart var vi ju tvugna att stanna till på en mack för att stilla Johans varm-korv-begär (but why är det alltid så när vi är ute på vägarna..?! ;) ) innan vi kom innanför dörren, kunde packa upp och piffa oss lite inför kvällen.

Sitter och njuter av ett glas rosé i detta nu, lyssnar på musik och tar det lilla lugna innan det vankas middag ute i staden.
Ölen som även testas denna Lördag heter; Baron Trenck, en Slovakisk öl.

Das bier...

Väldigt smakrik, nästan lite för mycket smak för mig...det känns som att den drar rätt mycket åt det beska hållet.
Dock får den klart godkänt av Johan som med ett ord beskriver den som "mustig". 

Nu ska jag prova lite out-fits inför kvällen...ser verkligen fram mot god mat och allehanda festligheter!
Göteborg by night...here I come! ;)

Puss

// Maryly




Kommentarer
Postat av: Emelie

gud vilken fin klänning hur mycket kosta den??

2011-10-30 @ 18:28:18
URL: http://emiisliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0