Torsdags-tankar

Än en gång har det blivit kvällstimmen, än en gång sitter jag och knapppar ner mina ord med nymålade naglar.
Den här gången lackades det med Mavala´s mini-lack i färgen Madras, en mysigt, murrig mörkröd färg som passar bra nu såhär i hösttider.
För mig har hösten gjort sitt inträde nu...det känns så.



Inte min hand, bild hämtad från Google

Förutom timmar av arbete och välbehövda raster, så hade jag även ett långt morgonmöte på jobbet idag tillsammans med arbetsguppen.
Ett givande och intressant möte där vi kunde glädjas åt att vi uppnått de mål som var satta i de olika processerna, samt att chefen meddelade att detta nu skulle firas med ett kommande tårtkalas och en ledig timme åt alla att ta ut när vi vill! :)
Det tycker jag är både ett viktigt och riktigt sätt att uppmärksamma och motivera sina anställda på.
Funderar om jag inte ska ta min timme redan imorgon och sluta tidigare...

Efter jobbet vankades det storhandling!
Nu skulle kyl och frys fyllas med allehanda göttigheter och därför begav jag och Johan oss iväg till ICA-Maxi stormarknad.
Inköpslistan betades av, vagnen fylldes och kassar bars.
Känns riktigt bra att ha fyllt upp "förråden" igen och jag har även börjat planera lite smått för en månads-meny att välja olika middagsrätter ifrån.
Menyn är egentligen en grej vi har kört förut, och som funkat riktigt bra, men...som ni säkert alla vet...så är det ju lätt hänt att man blir lite slö och tappar sin "diciplin" under sommaren...

Denna (som sagt, för mig) sista sommarvecka, är också den vecka då jag har bott här i Göteborg i fyra år.
Tiden flyger iväg.
Hela fyra år har gått sedan jag  flyttade in på västgötskt territorium och började leva mitt liv bland spårvagnar, goa gubbar, räkor, sjungande dialekt, ständiga vindar  och allt vad det är...
Fyra bra år har det varit här nere på "bäst-kusten", men ett femte blir det nog inte...inte om mina förhoppningar och önskningar slår in...


Bortom bergen...

Men nu börjar det väl snart bli dags för mig att avrunda denna Torsdagskväll och krypa till kojs.
Den underbara helgens ledighet står inför dörren och vi har planer på både den sedvanliga After Worken på Hard Rock imorgon och en tripp till Gällstad för shopping på Lager 157 på Lördag.
Inget slutgiltigt klubbat, men jag känner verkligen för att göra något kul av denna helg!

...vi ses i drömmarna.

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0