Måndags-memoarer

Så snabbt det går...nyss helgens glada dagar, och nu är redan första vardagen på en ny vecka avklarad.
Lite segstartat var det allt och hekommen efter jobbare-dag och gymmare-pass så känner jag hur tröttheten kommer över mig...ikväll måste det bli ett tidigt sänggående(!)

Lördagskvällen bjöd på mysig och mumsig middag i hemmet, och sedan en liten runda på stan där vi kryssade mellan löpare som sprang Midnattsloppet och hälsade på vänner och bekanta på Rockbaren.



Söndagen startade relativt tidigt och med ganska så varma vindar i luften, samt en gnutta solsken då och då, så fick det bli en promenad och frukost-brunch på Le Pain.

Stans kanske godaste latte..?

Efter att ha strosat runt längst gator och i affärer hela dagen så var sedan hemmakvällen ett faktum.

Fixade en god middag och njöt sedan även av läsk och stora godispåsen i tv-soffan framför filmen I Love You Philip Morris.
En härligt skruvad feelgood-film, med två grymma skådisar (och karaktärer!) som passade perfekt för den rätta kvälsstämningen.
Den får 3 stycken popcorn av fem möjliga.



Hann även med att kika på tv-programmet Agenda och debatten (eller vad man nu ska kalla det?) mellan Fi`s Gudrun Schyman och SD´s Jimmy Åkesson, samt en gripande och hemsk dokumentär om De dansande pojkarna i Afghanistan.
Inga popcorn utdelas här, men jag uppmanar er istället till att såhär i efterhand hellre se det sistnämnda programmet än den första.

Mer om tv:

Alldeles nyss hade Fångarna På Fortet, den gamla dängan, ny-premiär på Tv4.
Har på det lite sådär i bakgrunden, men tror inte det kommer bli någon närmare granskning...
Enda riktiga minnet jag har från när det gick "förr i tiden", var att det jag såg det en speciell myskväll hemma med mamma och pappa, med massa gott uppdukat framför tv:n och att jag samma dag hade fått lilla (minstaste lilla!) Missan som låg och sov i min famn under hela programmet.
Jag vågade nästan inte röra mig, och var mycket mer intresserad av denna lilla jordens vackraste än vad som hände runt omkring... :)

Nu ska jag kolla runt lite på nätet efter en bra deal för en kommande telefon att beställa, sedan blir det antagligen ett fortsatt zappande mellan kanalerna, eller kanske några raders läsning...

Back to vardag.

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0