Bubbel & Babbel

Sådär ja, då var det en härligt ledig Lördag minsann!

Sitter och smuttar på ett glas bubbel, poppar musik och bara känner den sköna känslan av en ledig dag utan några "måsten"...

Vaknade rätt tidigt, tog en lång dusch och gjorde mig i ordning för att traska ut i staden.
Utanför centralstationen tyckte jag att jag spottade Mark Wahlberg, men det visade sig (inte helt oväntat) bara vara en kille som råkade likna honom väldigt mycket.
Fick påminna mig själv om att jag faktiskt inte bor i Los Angeles, inte ens i närheten av Stockholms celebrity-spotting kommer man här heller...
Nej, det här är Göteborg och här får man nöja sig med en skymt av Mr. Glenn Hysén då och då.
(Okej då, Lotta Engberg och Peter Siepen skymtar man också ganska ofta...woooh!) ;p

Frulle/Brunch på Espresso House, en sväng till bibblan och lite shopping.
Var förbi på det nyöppnade Make Up StoreVallgatan, som har 20% på allt Augusti ut, och inhandlade några efterlängtade penslar, samt en ögonskugga.
Shoppade även en liten spontan lördags-present till Johan, en jättesnygg höst-cardigan :)

Mötte upp med min kära sambo då han slutat jobbet, och tillsammans blev trängsel i det kvava och överbefolkade (!) Nordstan innan nödvändiga inköp gjordes här och där inför kvällens middag.
En middag jag just stått och förberett, och som består av;

Pepparbiff med Idaho-potatis, en fetaostsallad, den egenkomponerade tzatsikin och nybakad olivciabatta.
Mmm...så gott det kommer att bli!
 
Vad kvällen sedan har att erbjuda vet jag faktiskt inte..?
Har fått inbjudan från Park Lane, men det kan lika gärna hända att man hamnar någon helt annanstans...eller bara har en skön kväll hemma...får se vad som känns rätt helt enkelt.

Jag fortsätter njuta, höjer glaset och önskar er en skål och trevlig Lördag! ;D

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0