Diverse

Hemkommen från arbetsdagen och ett tappert försök till ett intensivt pass på gymmet.
Det lyckades rätt bra...måste vara tack vare allt detta koffein som rinner genom mina ådror efter dagens otaliga koppar :p

Har haft lite hemma-spa-kväll som började med vad som kan ha varit världens längsta dusch, och fortsatte med manikyr och pedikyr.
Lite piff och så nu när helgen är på ingång, för trots en dag av arbete även imorgon så har både kroppen och hjärnan övergått att ställa in sig från vardag till helg-mood.

Har även läst ut boken Bokhandlaren i Kabul av Åsne Seierstad.
(Jaa, jag har inte läst den förän nu...)
En väldigt bra och intressant bok och jag uppskattar författarens sätt att berätta om denna historia för läsaren på.
Ett enkelt skrivspråk som på ett bra sätt blandar och beskriver fakta med skönlitterärt berättande.
Den får 4 stycken pennor av fem möjliga.




Intresset för Afghanistan, och landets alla konflikter och svårigheter, väcktes verkligen hos mig efter filmen Flyga Drake och jag kände att jag ville ta reda på mer än det lilla jag redan visste.
Och nog finns det mycket att sätta sig in i...
Men jag börjar med att plöja romanerna, och som nästa på tur står troligen Satansverserna av Salman Rushdie.
(Jaa, jag vet...men jag har inte tagit mig tid att läsa den än heller...)

Apropå konflikter...?!
Idag är det om 1 månad dags för Valet 2010 i Sverige.
Kan inte riktigt säga att jag med säkerhet vet vilka jag ska lägga min röst på än...men jag har nog en liten aning om varthän det lutar...
För skojs skull var jag inne på SVT´s hemsida idag och gjorde ett test "Valkompassen" för att se vilket parti som låg mig närmast.
Inte en avgörande faktor för mitt val, men en kul grej att testa;
http://svt.se/2.129975/valet_2010?lid=index_2062731&lpos=sajt&from=innehall_ao

Massa ljud (läs; sång, musik och tjohej...) letar sig in genom de halvöppna fönstren, och har så gjort hela kvällen...jag tror de kan komma från Trädgår´n...måste  kolla upp det...
Jo, minsann det händer grejer!
Det är tydligen Kim Larsen & Kjukken (?!?!?!) som håller hov och sänder ut sina rockiga toner i skymningen.

 Såhär ser han ut karln...
...tror inte riktigt det är my cup of tea.

Ska spana vidare på nätet efter en schysst AW att eventuellt besöka imorgon (Hard Rock har inget under sommaren, ve å fasa!), sedan blir det tv-kollen och ett försök till att somna liiite tidigare än vad jag brukar...
Torsdag -check! :)

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0