The Final Frontier

Iron Maiden (de kära gamla husgudarna) släppte idag sitt 15:e album!
The Final Frontier, som avnjuts i skrivandets stund.

Det är ett...annorlunda Maiden...tror jag såhär vid första genom-lyssningen.
Visst återkommer det gamla hederliga Maiden-soundet i låtarna, men det är också något nytt...något som jag inte riktigt kan sätta fingret på.
Något lite mörkare, lite mer progressiv metal..?

Dock behövs det fler lyssningar...och tro mig, det blir det...innan jag helt säkert kan bedöma vad jag tycker.
Men "El Dorado", "The Talisman" och "When The Wild Wind Blows" satte sig rätt bra ;)



Får ju även pusha på för min älskade Johan och Amaranthe, som idag gick ut med nyheten om studioinspelningen och det grymma samarbetet med Jacob Hansen...Grattis! :D

http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendId=160292539&blogId=538278854

Annars är det ju åter Måndag och de vanliga vardagsbestyren har avklarats; jobb, gym och middags-hopkok.
Dagen har känts allmänt segstartad (kom den egentligen igång överhuvudtaget?) och kvällen blir en lugn historia med tv-slöande och bok-läsning.

Söndagen gick också i lugnets tecken med några timmar i solen ute på balkongen och fick ett avrundande i tv-soffan med godis, kakor och glass till filmen Triage, eller Vittne till ett krig som är den svenska titeln.
En stark film med riktigt bra skådespelarprestationer, som tilldelas 3 stycken stora popcorn av mig.



Ikväll kan man välja mellan att titta på exempelvis Back To Cold Mountain eller kult-rullen Göta Kanal (den "riktiga") som går på televisionen...eller så tar man bara något man verkligen känner för att se...
Nåt blir det i alla fall, så nu beger jag mig några steg bort till soffan.

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0