Roadtrip -söderut

Greetings from Umeå!

Tog ett tårfyllt farväl av mina älskade föräldrar och kära Granitan, tackade för underbara dagar i Lycksele, och begav oss i förmiddags iväg mot söder-roadtrippens första stopp..."björkarnas stad"...Umeå.
(jag saknar redan allt och alla nåt fruktansvärt! Kanske måste jag bara flytta upp igen?!)

Väl framme inkvarterade jag och min Johan oss hemma hos storebror och landande lite, innan det var dags för en sväng ute i staden, samt en sen lunch.

Solen strålade från en klarblå himmel och det verkade som varenda (eller iaf väldigt många) Umeå-bor var ute och tog tillvara på denna sommardag som troligen kan höra till de sista...
Lunchen som intogs nere i hamnen på båten Vita Björn, var välbehövlig och smakade underbart gott, vinet och ölen till likaså...och det var bara så vackert och rogivande att sitta där och blicka ut över vattnet och njuta av denna fina dag.



Vi tog en sväng längst shoppinggatan där en beachvolley-plan tillfälligt konstruerats och tävling var i full gång, shoppade ett par nya glassisar till mig, satte oss på en bänk i solen och njöt, tog ett glas gott till på REX uteservering innan vi begav oss tillbaka till Håkan´s lägenhet.

På vägen stötte vi på en väldigt go och väldigt efterhängsen katt.
Katten fäljde efter oss en bit tills den (och vi) fick syn på två andra katter uppkrupna på en balkong...och sedan var samtalet (jamandet) i full gång och fokus helt riktat mot balkongen :)


Katt-samtal & Der Führer Kisse ;p

Landade, återigen, i lägenheten och tog det lilla lugna innan Håkan och hans kära Helena kom hem.
Då blev det fart på´t och det laddades både med Maiden-videor och spontan-grogg inför kommande Sonisphere!


En liten, liten, extremt liten del av Håkan´s Maiden-samling...

Min bror gav mig världens (kanske) största vinglas....och ja, jag smuttar på det än.
Han åkte nyss iväg till Vännäs där han möter upp med sin käre vapendragare Bosse, för att sedan ta nattåget ner till Stockholm.

För oss med bil är det tidig start som gäller...
Många mil blir det, men jag har önskat två stopp på speciella ställen.
Väl i Hufvudstaden vankas det inkvartering på Mornington Hotell, där det visade sig att även bror och Bosse fått rum (!) och helgens festligheter kan börja ;D

Nu avrundas dock kvällen med lite käk, uppladdning och en kvälls-film.

See You In The Hufvudstad!

// Maryly





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0