Onsdags-ord

Den blåsiga och lite lätt (!) varierande väderleken håller fortfarande i sig...
Mysigt var det att somna tätt intill min älskade i mörkret igår medan vinden ven och regnet piskade, och tur hade jag som just hann stiga in genom entrén till jobbet imorse innan den stört-skuren kom.

Två stycken film recensioner tänkte jag bjuda på kvällen till ära!
Den första är väl vad man närmast kan kalla en dokumentär skapad av Morgan Spurlock; Where In The World Is Osama Bin Laden?

Behandlar ett, minst sagt, känsligt ämne på ett lättsamt och underhållande sätt. Snyggt gjord, med en tydlig röd tråd genom hela filmen...men som sagt, lättsamma förklaringar och ett nosande på toppen av ett isberg.
Såg den igår kväll innan sänggående, tyckte den var bra och ger den 2 stycken popcorn av fem möjliga.



Den andra recensionen blir av en efterlängtad...ja, går den under genren Thriller kanske..?

Efter jobbet idag blev det en runda på stan med lite små-shopping, fika och en efterlängtad stund hopkurad i bio-mörkret.
Det var dags att äntligen se filmen Inception!



Den var...intressant, invecklad, utvecklad, snurrig, snabb, smart, klurig..?
Samtidigt som den kändes väldigt nyskapande, så tycker jag att mycket påminner om den gamla hederliga filmen Matrix.
Riktigt snyggt gjord var den dock, härliga scener att njuta av framför en bio-duk, och skådisarna var väl valda och höll verkligen måttet.
Slutet var tyvärr rätt förutsägbart...men lämnar dock öppet för frågor, efter-analyserande och en undran om det kanske är så att en uppföljare planeras?
Och vad var det egentligen man såg..?

Stod i valet och kvalet om att betygsätta filmen med tre eller fyra popcorn...men känner att jag nog kan sträcka mig till att ge den 4 stycken lite mindre popcorn i slutändan.

Väl hemkommen blev det the och goda mackor.
Sitter nu och smuttar på lite vin, samtidigt som jag är nöjd med att nyss klickat hem en ny leksak, iPhone4!

...längtar! :D

Kommer antagligen få ta ledigt från jobbet en vecka efter denna goding anlänt bara för att läsa instruktioner och lära mig alla "nya" tekniker ;p

Nu blir det lite tv-koll, sedan vankas sängen...tidig start imorgon igen...

Go´natt!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0