Vårkänslor

Balkongdörren står öppen, friska vindar och fågelkvitter blandas med tonerna från stereon, solen skiner från en blå himmel och termometern visar på +14 grader.
Jag smuttar på en glas rosé, njuter och tänker att nu...nu är det verkligen vår! :)

Fredag i staden.
Dricka stora koppen latte, läsa senaste nytt i tidningen, betrakta människor som passerar förbi.
Shoppa lite nödvändigheter inför helgen och den stundande resan.
Shoppa lite onödigheter...bara för att..?

Onödigheter som jag inte har shoppat, men som jag gärna vill shoppa & spanar på;
(och därför också intalar mig att de är nödvändigheter... ;p)

- Väska
- Skor (OBS! Mer än ett par...)
- Parfym
- Klänning
- Jeans
- Rött läppstift
- Nikon (kamera)
- Thomas Sabo Örhängen
- Georg Jensen Ljusstakar
- Kuddar
...och ja, listan kan göras längre!
Det finns några sköna kandidater under varje punkt och tiden får väl utvisa vad som får åka med i shoppingkassen hem?!
 
Känner dock lugnet här hemma...
Är lycklig över ljuset...detta efterlängtade ljus som skäner så mycket ny energi efter vinterdagar av mörker och kyla...det behövs så väl!

Kvällen väntas bli en avslappnad historia med tanke på morgondagens konsert och söndagens restimmar.
Lite plock och pack, lite gott att äta och dricka, lite fredagsmys helt enkelt! ;)

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0