Valborgsmässoafton 2010

Efter en Onsdag som bland annat innehöll en jättetrevlig After Work (mycket vin och tjöt!) med Manisha, samt en Torsdag som innehöll bland annat storstädning och mysig fika (mycket kaffe och tjöt!) tillsammans med Shahana, så har det då blivit Fredag och Valborgsfirande!

Sköna maj välkommen...osv!

Skönt är det sannerligen att Maj-månaden stundar, även om det gott kunde varit aningen klarare himmel och ytterligare plusgrader på termometern...
Men jag ska absolut inte klaga (har ingen anledning att klaga heller), då jag imorse väcktes av ett sms från Anki som meddelade att uppe i norr föll minsann snön och plog-bilen hade just åkt förbi utanför fönstret..!
Vilket bakslag.
Jag lider med dem...sååå lång och kall vinter...och pappa som just gjort i ordning hojen för en tur...
Men, men...Maj stundar ju som sagt, det blir bättre.

Dagen till ära bjuder vi några vänner på liten starter-fest här hemma, innan det sedan vankas festligheter ute i staden.
Har fixat ihop en tapas-buffé och lite annat smått och gott och känner mig verkligen laddad inför en rolig kväll tillsammans med alla! :)

Kanske hinner vi titta lite på Chalmers Cortégen, men någon brasa skulle jag inte tippa på att det blir.
Vet inte ens var man (om man) kan hitta en sådan inne i centrala Göteborg?
Lite synd ändå...var flera år sedan jag stod vid en majbrasa med tillhörande körsång och allt vad det nu brukar vara...och det skulle vara kul att få uppleva firandet av vårens ankomst på det där traditionella sättet igen.

Men nu fyller vi glaset och höjer det till en skål...
...Hurra för våren och önskar er alla en underbar valborgskväll!
(vi kan hurra lite för käre gamle Knugen som fyller år också...) ;D

// Maryly



Kommentarer
Postat av: Anki

ja fy vilken deppig dag det där va när man vaknade till ÄNNU mera snö!!!! Men nu ser jag en ljusning...sakta men säkert tinar gräsmattan fram och nu har isen rivit i vackra Betsele så stora vita vackra svanar börja simma utanför köksfönstret.7Anki

2010-05-06 @ 19:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0