Norrlandsdag

Morgonpromenad med mamma, solens värmande strålar och snön som smälter...
Styrketräning, brunch och sedan sätta sig till rätta ute på altanen för mer soldyrkande.
Norrlands-njutning de luxe :)

En senare promenad in till centrum för att möta upp med Anki och småkillarna på ICA.
Vi handlade tillsammans inför morgondagens middag, medan de charmiga men ack så högljudda bustrollen körde racer med mini-kundvagnarna runt i affärens alla hörn...
Som tur är har ju dessa små vagnar utrustats med stänger som har en liten flagga i toppen, så vi såg ju dessa flaggor irra omkring där mellan gurkor, mjölkpaket och gud vet allt...och kunde väl hålla något sånär bra koll i alla fall! (om inte annat så hördes de ju!)
Dock fick vi handlat det vi skulle och det ska bli så kul imorgon, och såå mycket att uppdatera varandra om!

























Efteråt mötte jag upp med mamma och utövade så kallad "spontan-shopping" ;)
Gjorde världens fynd!
Har letat efter en lite finare kofta som kan vara gångbar även under sommarhalvåret och hittade en perfekt kandidat som kostat 299:-, men nu var nedsatt till halva reapriset 75:-....MEN då jag skulle betala visade det sig att butiken märkt fel reapris och slutsumman för koftan landade på otroliga 24:-...det kallar jag ett fynd!
Dock blev det även några mindre budgetvänliga plagg som också fick åka med i kassen hem...man måste ju balansera upp det liksom... ;p

Väl hemma igen ställde jag mig och lagade till en smarrig scampi-risotto till kvällens middag, och hörde mitt i all matlagning hur det jamade utanför ytterdörren.
Utanför satt den lilla hemlösa (?!) katten som då och då tittar förbi här på Granitan för en bit mat och lite uppmärksamhet...jamade och var så otroligt söt, men vågade sig bara in en bit i huset innan vår Sotis ville hälsa och skrämde ut den.

Liten och söt...och så hungrig!

Lite hemma-spa kväll har det också blivit och nu har jag krupit upp i tv-soffan för att kolla kvällens avsnitt av Seinfeld.
Rapporterna från Finland är härligt positiva och lovande...ska krypa till kojs snart och drömma om min älskade och saknade Johan.

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0