Rockkvällar & Resdagar

Det är en sliten, men väl omhändertagen själ som sitter och knappar i skymningen...
Ett minst sagt intensivt dygn och långa timmar av inte allt för bekvämt resande har satt sina spår.
Tack och lov erbjuder föräldrahemmet all den avslappning och återhämtning som jag kan önska mig!

Lördagskvällen på Trädgår´n var riktigt grym!
Två blivande "rock-gräsänkor" stod och såg deras män och de övriga i Amaranthe röja skiten ur Göteborgspubliken som inte var sena att ösa med ;D
En lyckad start på turnén för bandet, och jag är så himla stolt över att ha en sådan begåvad och fantastisk pojkvän!





Söndagsmorgon var det bara att bita ihop och kliva upp med tuppen!
Fräscha upp sig, slänga ihop det sista i packningen och bokstavligen pressa in sig och väskorna i hyrbilen...

Amaranthe
´s andra spelning på turnén skulle gå av stapeln på Tyrol i Stockholm på kvällen, och min buss mot norr avgick ännu senare...
Så tillsammans med Johan, Andy, Morten och Olof (som var schyssta nog att klämma in mig med!) blev det en roadtrip i trångaste laget, dock med lunchstopp i Gränna, ett glatt humör och det ena skämtet värre än det andra..! ;)

 
Hörnet var mitt! ;p


Söndagskvällen
blev allt annat än lugn.
Väl i Stockholm hängde jag med ut till Tyrol, tog en promenad runt ett soligt Djurgården medans killarna lastade ur och körde soundcheck.

När det så var dags för konsert var jag på plats vid scenen och redo att återigen ösa, denna gång med förväntansfulla stockholmare!
Lite tamt i publiken till en början, men den stämningen förändrades väldigt snabbt och bandet gjorde ett fenomenalt framträdande som ledde till många schyssta kommentarer, bra publikrespons och lovord inför framtiden...
Och såklart...världens stoltaste flickvän var jag!


 Yeeah!

Lite backstage, lite eftersnack, lite fascination över grabbarna i Kamelot´s uppvärmningsövningar...och sedan var det dags för Johan att köra mig till Centralstationen.
En snabb middag och avskedet stundade.
Jag klarar verkligen inte det här med avsked särskilt bra...men trots en klump i halsen och saknadens värk i hjärtat så är jag ändå så glad att min kära sambo får åka ut och leva sin dröm, klart jag önskar min älskade det!

Den nio timmar långa bussresan som jag gruvat mig en aning inför gick förvånansvärt bra!
Trött och matt som jag var, i både kropp och själ, så somnade jag innan vi ens rullat ut ur hufvudstaden och sov i princip hela vägen fram till stoppet i Umeå...helt otroligt.
Bussen var tidig, så tack vare denna röta så tajmade jag avgående buss mot Lycksele precis och anlände mycket tidigare än förväntat...ibland ska man ha flyt! :)

Idag
har jag bara tagit det lilla lugna...
Solen har strålat från en klarblå himmel, smältvattnet fullkomligen forsar fram och jag har legat ute och solat med en kopp kok-kaffe(!) och en bok ute på altanen.
Helt sanslöst att det ska krävas en resa på cirka 120 mil norrut för att få snudd på SOMMAR-känsla!

Johan har rapporterat från turnélivet där de tidigare ikväll begav sig av från Stockholm med båt för att inta Finland...
Här i den norrländska lilla staden där jag sitter, här får lugnet råda...

// Maryly

Kommentarer
Postat av: Sofie

Så roligt att det går så bra för Johan och bandet. Låter inte direkt som att du lider där uppe i norr ;)

Du får passa på att njuta, förhoppningsvis har våren infunnit sig här nere när du kommer hem igen :)

2010-04-13 @ 00:00:41
URL: http://fancyfacts.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0