Back In Town

Tisdag.
Tillbaka till verkligheten.
Tillbaka till vardag i Göteborg.

Resan från norr till söder förflöt ytterst smärtfritt.
På grund av vulkanen och tillhörande askmoln hade många av de resenärer som inte kunde resa med flyget bokat in sig på tåget istället, vilket ledde till smock-fulla och extrainsatta vagnar.
Trots detta var stämningen bland alla människorna ovanligt munter och lättsam.
Jag lyckades norpa åt mig en plats i restaurangvagnen, smuttade på en öl och samtalade om vulkanen (såklart), om Tyskland (inte så klart), samt lite ditt och datt om världsläget med tre stycken trevliga bordsgrannar.
Några timmars sömn hann det också bli innan tåget tillslut (kors i taket!) rullade in på Göteborgs station tidigare än beräknat...det har aldrig hänt mig innan.
Kanske passar SJ på att plocka så många pluspoäng de kan nu när flygtrafiken strejkar..? ;p

 

Kväll på Vännäs tågststion


Behöver jag säga att det blev ett kärt återseende där på Göteborgsperrongen?
Tänk att endast en veckas frånvaro från den man älskar kan kännas så starkt...

Väl hemma i lilla lyan var det skönt att äntligen få pusta ut.
Stackars Johan hade efter ett totalt lyckat turnéavslut satt sig i bilen tillsammans med Andy och kört hela sena natten (tidiga morgonen) från Oslo till Göteborg.
Tröttheten var ett faktum.
Därav blev Söndagen en mysdag de luxe...med allt vad det innebär!  ;)


Amaranthe på Sentrum Scene i Oslo


Måndagen
kom med en återställare till verkligheten och en påminnelse om vardagens alla måsten.

Idag har jag gjort ett tappert försök att lokalisera mig i planeringen och skapa lite struktur i arbetet.
Lite lätt "dag-vill" känner jag mig fortfarande, men ovanligt avslappnad...
En runda på stan har det blivit med lite nödvändig shopping, både i klädväg och till kvällens middag.

Kycklingspett med vitlök, citron och örter Kycklingspett med vitlök, citron & örter...mums!


Utanför visar aprilvädret sitt rätta jag med ömsom sol, ömsom snöblandat regn...
Jag hoppas faktiskt på det senare inför kvällen, så vi får en bra ursäkt att kura ihop oss i tv-soffan och börja plöja Band Of Brothers-serien...bara liite senare än alla andra ;p

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0