Magkatarr & Moralpanik

Idag sov jag längre än jag borde, vilket ledde till lite lätt (!) stress över att hinna med det plugg som jag hade framför mig.
Men soffan var så otroligt skön igår...och så började ju filmen Ice Age där mitt i natten (lättsam hjärnstimulans)...och så blev det en slummer när den var slut, ett uppvaknande vid 5-tiden för att masa sig till sängen...och ja, de extra timmarna av sömn behövdes antagligen ;)

Återigen en dag av idelt pluggande...kommentarer överflödiga...

Frisk luft och ett skönt avbrott blev det i alla fall framåt 4-snåret, då jag knatade ut på promenad och iväg till ett möte med Farbror Doktorn (jo, lite åt farbror-hållet var han nog...) på Capio Citykliniken i Gårda.
Svarade snällt på de frågor han ställde, berättade om mina åkommor och erkände att jo...nog kanske det har varit lite mycket stress och oro den senaste tiden...

Han klämde och kände på lille magen och kom fram till slutsatsen att jag troligen har magkatarr.
Dock ska fler prover tas och ytterligare återbesök väntar, men vi börjar med receptutskrivning och medicinering i ca en månad av -just det...magkatarr.
Usch, det ordet klingar verkligen inte vackert någonstans...men man får väl hoppas att medikamentet hjälper och i så fall vara glad för att det inte var något värre *peppar,peppar*...men liiite synd känner jag nog ändå att det är om mig... ;p

Promenerade hemåt och gjorde middag åt mig och karl´n.
Mätt och belåten får det nu bli en lugn tv-tittar kväll...kanske lite bläddrande i kurslitteraturen...men bara kanske...och i så fall bara lite... ;)

// Maryly

DAGENS;
- Suck

Kolla in länken nedan;

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1750527/har-visar-svt-reportern-brosten-i-tv

Det är min kära storebror som är fotograf för detta inslag som visades på Västerbottensnytt härom dagen, och jag kan lova er att det är med en stor portion humor och glimten i ögat som han och hans kollega spelat in inslaget!

Jag har själv jobbat på SVT i Umeå och vet att det är en öppen arbetsplats med sköna och lättsamma människor, och att folk orkar störa sig på detta i Sverige år 2009 (med tanke på allt annat som flashas på tv) är för mig förvånande...
Visst, denna inzoomning var väl inte "nödvändig"...men hallå, denna dubbelmoral...denna moralpanik som vissa människor drabbas av...den är ju bara så sjukt löjlig...orka.

Keep up the good work SVT! ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0