Ful-dagen

Vaknade imorse med en tennisboll...nej, basketboll nerkörd i halsen (Ja, det var i alla fall så det kändes kan jag föreställa mig...)

Spottade ut nattens tuggummi (min eget lilla påfund; att ha ett super-strong tuggummi i munnen som jag har fått för mig underlättar lite då man vaknar till av halsontet), försökte svälja lite vatten och gick till spegeln för att inspektera eländet.
Det såg inte bra ut...inte alls.
Funderade ett tag om det skulle löna sig att kontakta sjukvården, då det var misstänkt likt halsfluss...men bestämde mig istället för att avvakta, tog några alvedon, gurglade lite saltvatten (också en bra kur!) och tog en lång och värmande dusch.

Efter en stund under varma strålar och medikamentets inverkan (påverkan?) kändes det lite bättre, och eftersom dagen var vigd åt stillasittande skolarbete inomhus så var mys-outfiten ett faktum.
Detta i kombination med jättestora vinterhalsduken virad om halsen och ful-sockar på fossingarna.
Pluggandet tog sin början.

Efter några timmar kurrade magen, och jag insåg att för att kunna stilla mina behov så behövdes det en kraftansträngning för att ta mig till affären och handla.
Sagt och gjort, jag tog mig upp ur soffan men orkade tyvärr inte med någon förbättring av mitt sjukdomshärjade utseende...
Rufsig som ett skogstroll i håret, blek och med mörka ringar under vattniga ögon, bylsade jag bara på mig mer ful-kläder och steg ut i världen.
(världen var för övrigt ful och grå dagen till ära..)

Tack och lov ligger mataffären relativt nära lägenheten och jag dök långt ner i halsduken och undvek i den mån det gick att möta andra människors blickar när jag passerade dem i min fulhet.
Fick handlingen avklarad, snabbt hem igen, stängde dörren om mig och återgick till att bara vara ful i min privata sfär.

Det är intressant hur känslan man känner innobords kan spegla sig utåt så...eller ja, i alla fall känslan man själv har av att den gör det...

Nu såhär i kvällningen känns det dock lite bättre...halsontet har lagt sig en del och det finns hopp om livet igen ;)
Fick några intensiva timmar av plugg avklarat och har förtjänat en plats framför tv:n.

Go´kväll!

// Maryly

DAGENS;
- mööl, svullande, pressande, köttande, frossande...

S C O N E S !



Bjöd Johan (och mig själv!) på nybakade scones med creme cheese och sylt ikväll...sååå gott! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0