Festligheterna

Oj, oj, oj...känns konstigt att säga att man såhär på en måndag pustar ut efter de vardagar och den helg som passerat...
Det har varit mycket, det har varit intensivt, men det har också varit grymt kul! :)

Jag har varit så uppe i varv så jag kommer nästan inte ihåg allt vad jag företagit mig, men en liten återberättelse ska jag väl kunna prestera...

Fredag

Uppe med tuppen och iväg för att handla det sista inför lördagens partaj.
Johan iväg för bandmöte, riggande och soundcheck på Sticky.
Lite matlagning, lite piffing av lägenheten, lite piffing av mig själv och sen var det även dags för undertecknad att bege sig ut i kvällen.

Han med en god kall, lyssna på hårdrocksquiz och lite småtjöt i logen innan det var dags att sälla sig till den förväntansfulla och (kvällen till ära!) ovanligt taggade publiken som kommit för att ösa till Amaranthe.
Fullt hus och bra drag var det vill jag lova...och jag tror inte de skivbolagsrepresentanter som närvarande för bandets skull blev besvikna! ;)

Min lille kamera är kass vid sådana tillfällen, men några bilder bjussar jag på ändå;



Johan, Andy och Joacim



Bas´n



Andy Hell (yeah!), en av tre (!) sångare

En riktigt schysst spelning och jag är så stolt över min karl! ;)
Endast en halv öl senare, och väl hemkommen, så ställde jag mig och gjorde i ordning ca 60 stycken mackor och blåste lite ballonger...sen var jag så trött att jag nästan ville gråta, och när Johan anlände hem nån timma senare efter möte med skivbolaget så var sängen ett tacksamt faktum!

Lördag

Den stor dagen! ;D

Vaknade "zombie-style" och tog mig så tyst jag kunde, utan att väcka det sovande födelsedagsbarnet, till duschen.
Duschad, piffad och något piggare förbereddes sedan paketen, en liten födelsedagsbricka och champagnefrukost
med jordgubbar...mhmm!

Älsklingen väcktes av den sedvanliga skön(?!)sången, hurrarop och en party-popper-smäll!
Här kunde man inte ligga kvar och ta det lugnt bara för att man nått den aktningsvärda ålderna av 30 år ;p

Mys-morgon, bubbel-skål, paketöppning...och sedan var det bara att ta tag i allt som skulle plockas fram och stå färdigt för den familj och de vänner som väntades.

Vi hade öppet hus från 15.00 och en trevlig stund med "bara" Johan´s familj innan de inbjudna vännerna började strömma in en efter en.
Tempot, musiken och partystämmningen höjdes, många fina flarror i present och biljetter till konserter att se fram emot!

Lite sång, lite dans, lite naket...
Massa göttigheter som åt och dracks, roliga konverstioner, stämmningen var på topp och ett STORT TACK till alla sköna människor som kom och gjorde födelsedagsfesten till en supertrevlig tillställning och ett underbart minne! :D

Lite pics såklart!



Nyvaken men glad skit! ;)



Bästa frullen ever!



Massa göttigheter på rad



Make a wish!



3 generationer



Söting brorssönerna!



Festfolk



Singstars!



Soffa...mys?!



Alkoholhaltiga miner...



Alkoholhaltiga gåvor ;)

Söndag

Sen (tidig?!) lördag = slö söndag...
Sov sammanlagt ca 17 timmar...vaknade och åt lite rester om vartannat...levde dagen, kvällen och natten i tv-soffan... ;p

Idag, Måndag

Tillbaka till verkligheten...och det känns nästan skönt...

Även fast jag fortfarande befinner mig i någon slags trötthets-koma efter dessa intensiva dagar, så börjar det ändå kännas lite lugnare i nerverna och jag tog mig upp och iväg till Borås för dagens föreläsning.
Nu är det fokus på plugg som gäller...det är rätt mycket att ta igen nu när jag bytt inriktning och allt...men det ska nog lösa sig...det mesta brukar ju göra det tillslut :)

Lev å må gott folk!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0