Ett livstecken!

Hej, Maria heter jag och jag skriver blogg...
Kanske har det fallit i glömska då jag varit så fantastiskt dålig på att uppdatera vardagens alla små händelser på sistone, men här kommer i alla fall ett livstecken och några händelser från tiden som passerat;

- Ångest och byte av studieinriktning från marknadsföring till management = ingen ångest mer

- Lugn helg med en stor god kall på Bishop´s

- Tandläkarebesök med röntgen hos studenter...resulterade i 26 (!) röntgenbilder, en jäkligt öm mun, och en faktura som skulle eftersändas...

- Plugg med massor av härliga akademiska meningar att traggla sig igenom

- Telefonsamtal

- Födelsedagspresent-shopping

- Shopping på IKEA, ÖB, Systembolaget och Willys (lååååånga kvitton!)

- Bakning

- Matlagning

- Frisörbesök

- Super-mega-stor-städningen

- Tvätt

- Pyssel, knep, knåp och hemligheter med förberedelser inför födelsedagsfest!

- ...jo, jag har sovit lite också...

Ja, ovanstående var ett snabbt och enkelt sätt att sammanfatta ungefär vad som försigått mitt i livet.
Det mest centrala, och det som upptagit större delen av tiden, är planeringen och förberedelserna för att styra upp mina älskade sambo´s kommande 30-års fest som går av stapeln nu på lördag!

Nära och kära är inbjudna, ett riktigt gött gäng, och trots all stress och allt arbete så ser jag verkligen fram emot det hele jättemycket och hoppas att Johan får en helt underbar dag...för det är han väl värd! :)

Dagen har bestått av att städa och organisera lägenheten, samt lite piffing och lull-lullande här och där.
Har nyss gjort en födelsedags-låt-lista på Spotify, och funderar om det inte är dags att ta time-out i soffan för att vara piggelin till morgondagen då det sista av festmaten ska inhandlas och förberedas...

...OCH

Imorgon kväll spelar Johan och Amaranthe Sticky Fingers!
Ett helt nytt band med nya konstallationer av musiker, en viktig spelning då olika personer som spelar roll kommer att finnas i publiken.....så, kom  dit och ös! ;D

// Maryly

DAGENS;
- Craving

Det ligger fullt med mumsiga kakor (med mycket fokus på choklad!) i frysen.
Men jag kan inte ta en endaste en...de måste räcka till festfolket...
Åh, lördag...kom nuuu! ;p

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0