Easy Saturday

Sitter här och sippar lite försiktigt på en drink till tonerna från Hardcore Superstar, ganska så nyligen hemkommen från en runda med mysig fikapaus på stan.

Efter gårdagens totala massakering av hals och röst så känner jag äntligen (thank god!) att svullnad och smärta börjar lägga sig...
Jag var ju inte smartast precis, då jag igår på dagen fick för mig att jag skulle ägna mig åt några timmars musikalsång...något jag grymt fick ångra framåt kvällningen.
Men roligt och välbehövligt var det så länge det varade ;)

Därav blev gårdagskvällen en otroligt lugn kväll för att vara fredag, halsontet höll på att ta livet av mig och jag fick spendera kvällen i soffan framför tv:n inlindad i diverse värmande attribut och ett knarkande av alvedon och halstabletter...och ja, en liten skvätt whiskey slank ner det också...

Somnade tidigt  och vaknade skönt utsövd och aningens piggare idag...inte helt hundra, men så pass att jag kände mig alltför social och rastlös för att bara sitta inne.
Därav stadsrundan efter en slapp morgon och frulle-mys.

Ikväll känner jag väl inte riktigt heller att det är upplagt för någon hårdare form av festlighet, men eftersom vi är bortbjudna till vänner för lite lättare hemma-festande så funderar jag ändå på om jag inte ska försöka rycka upp mig så pass att jag orkar haka på och välkomna en rolig kväll..?!
Jag börjar med drinken nu, sedan ska det fixas lite käk och så får vi väl se hur det känns allt eftersom...
Hursomhelst...en skön lördag utan stress är det i alla fall, och ska så förbli.

Peace Out

// Maryly

DAGENS;
- Spel

Har satsat på veckans hästar, har kryssat i rutorna på lotto, ska se Sverige spöa skiten ur Danmark...
...och förhoppningsvis vakna som miljonär imorgon!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0