Sovmorgon & lokalpatriotism

Återigen så vaknade jag upp till en morgon som icke-miljonär, trots gårdagens tappra försök och förhoppningar ;p

Dock var uppvaknandet i senaste laget och jag insåg med en snabb blick på mobilens klocka att den rejäla sovmorgonen hade sträckt sig en bra bit in på dagen, och det var bara till att pallra sig upp om det skulle bli något effektivt arbete gjort.

Dusch, kaffe och plugget var igång igen...
Så har det väl i det stora hela sett ut denna söndag, med några små avbrott för inköp, telefonsamtal, matlagning och tv-tittande.
Seminarie i Borås imorgon och jag ska ta mig en sista titt på anteckningarna innan jag lägger ner för idag med beslutet att avsluta kvällen med mys i tv-soffan framför någon bra rulle.

Gårdagen ledde förresten till att jag ryckte upp mig trots allt, och det blev en trevlig kväll tillsammans med nya och gamla vänner!
Trots att kvällens fotbollsmatch var ren...skit(!), så var stämmningen på topp...och jag slutade också kvällen på topp genom att faktiskt ta mig hem i "lagom tid" , frossa i chips och ostkrokar (som vi säger i norrland) och somna tryggt omstoppad, nöjd och belåten :)

Lugn helg, mycket sömn, ny energi att ta tag i ännu en "arbetsvecka"...

// Maryly

DAGENS;
- Lokalpatriotism

Ni som följer tv-programmen Idol och Körslaget kan ju inte ha undgått att höra att den lilla norrländska ödemarks-hålan ;p Lycksele är på tapeten!

Jag kan inte hjälpa att hjärtat klappar lite extra ändå, när jag ser bilderna och de mycket välkända ansiktena från min uppväxtstad flasha förbi på tv-skärmen...och måste ju självklart följa programmen nu och hålla tummarna för dessa genuina norrlänningar och den urkraft som de besitter!
Som Pontare sa;

GO NORTH!  ;D


En liten del av en liten stad...

 
Representerat i Körslaget och Idol


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0