Disciplin var ordet...

...och tack vare en rejäl dos av detta lyckades jag genomföra vad jag planerat att genomföra idag, och tänker nu ta mig en välförtjänt paus från arbetet :)

Morgonen var kall och frostig, men bjöd i alla fall på solsken och lite blå himmel då jag traskade iväg mot det stora bygget Ullevi för det avtalade mötet med Got Event´s administrativa chef.
Trots tidigare erfarenhet som reporter kunde jag inte hjälpa att jag kände ett litet nervöst pirr i maggropen och en undran över om intervjufrågorna var tillräckligt välformulerade och skulle leda till ett möte med avslappnad kontakt och bra respons.

Jag hade inte behövt oroa mig.

Jag blev varmt välkommnad, fick kaffe och en skön stol i en avslappnad miljö, samt ett öppenhjärtligt samtal som gav mig både information och insikt värdefulla för såväl skolarbete som på ett personligt plan.
Två timmar (!) senare tackade jag nöjd och belåten för mig och började vandra hemåt med tankarna snurrande kring hur jag skulle sammanfatta allt jag fått reda på till en kortare version och en sammanhängande text...

Väl hemma blev det en välbehövlig lunchpaus för att sortera tankarna, låta allt landa och få lite ny energi.
Sen satte skrivandet igång.

Lite svårt med fokuseringen var det till en början, och några intressanta telefonsamtal blev det också som kom emellan, innan disciplinen till slut fick råda.
Men klart bidde det, å gött känns det! ;)

Sitter och funderar på om jag ska ta en lång och värmande dusch, eller ställa mig vid spisen och slänga ihop en äppelpaj...eller kanske båda?!
Dock inte samtidigt...även om det är troligt att det onekligen skulle innebära en ny och intressant upplevelse...

Åh...orkar verkligen inte tänka "smarta" tankar mer... ;p

// Maryly

DAGENS;
- Citat

"When you get into a tight place and everything goes against you, till it seems as though you could not hold on a minute longer, never give up then, for that is just the place and time that the tide will turn..."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0