Tisdags-tankar...

...kring allt möjligt och omöjligt.
Hur ska jag till exempel hitta energin och motivationen till att engagera mig i vardagens "måsten" då jag hela tiden längtar bort och drömmer om en tillvaro långt från skolböckerna?

Kanske beror mycket på att resan upp till norr närmar sig (en månad kvar idag!) och längtan efter en tid av ledighet och allt roligt tillsammans med familj och vänner blir så påtaglig så att vardagen känns tristare än normalt?

Kanske beror det även till stor del på att det fortsatta pluggandet inte är ett första hands val, om än det absolut inte är till någon nackdel med ytterligare utbildning och även är väldigt intressant...men bara inte det jag helst av allt vill göra just nu...

Kanske börjar jag bli less på Göteborg..?
Den funderingen har ju faktiskt funnits ett tag.

Jag vet faktiskt inte...kan mycket väl vara ett sådant "mode" som man är inne i nu bara.
Det gäller väl att inte tappa hoppet och peppa sig med lite positiva tankar så får väl framtiden utvisa vad funderingarna kan tänkas få för svar, eller om man helt enkelt kommer på andra tankar.

Det jag däremot vet är att jag alltid jobbar bäst under deadlines...något som ofta kan vara väldigt bra, men lika ofta väldigt frustrerande (!)
Därför har det (omedvetet? medvetet?) blivit så att jag skjutit upp lite arbete som jag nu måste sitta med ikväll så att allt blir avklarat till morgondagens inlämning...inte den smartaste planeringen, men på något sätt vet jag att det kommer funka bäst så ;p

Förändringen av bloggen går sakta men säkert (okej, inte riktigt säkert...) framåt, så ni får ha lite överseende för bristande design och små-fel här och där ;p
Tips och råd är alltid välkomna!

Nu ska jag i alla fall snart bege mig till gymmet, en bra plats för att rensa tankarna och ingjuta lite ny energi i kropp och själ!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0