Tänd ljuset!

Ännu en morgon i gråskalans tecken...
Igår hörde jag på nyheterna att det verkligen var brist på sol och uppiggande ljus i hela vårt land, och att Göteborg endast haft 3,3 timmar sol nu under november (!)
Inte undra på att man känner sig lite nedstämd och orkeslös emellanåt...
När trycker någon på sol-lampe-knappen?!

Jag ska i alla fall försöka peppa med energi så gott det går idag.
Tänder levende ljus, tar en dusch och fixar en stor kopp kaffe såhär på morgonkvisten, och senare idag så blir det ett ordentligt pass på gymmet.
Ikväll får det bli något extra gott till middag, mer ljus och bra musik...
Det ska väl lyckas boosta en lite ändå..?

En ofrivillig sovmorgon blev det också...hade ställt klockan på 07.00 men tog mig inte ur sängen förän 08.40.
Seegt var det och mycket underliga drömmar har jag haft i natt...
Det sista jag minns innan jag vaknade var en stor fladdermus som flaxade omkring med gigantiska vingar och vassa tänder (?!)
Försökte kolla på nätet om det fanns nåt kul om drömtydning i samband med detta...men det var mest en massa kufiska och tramsiga diskussioner jag stötte på, så jag får väl tolka det som att hjärnan influerats av den rådande vampyr-trenden i samhället eller nåt... ;p

Näe, dags att ta tag i dagen nu!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0