Plugg-paus

Nu har jag återigen tagit en paus i pluggandet för att ägna mig åt diverse andra (roligare) aktiviteter, däribland bloggande.

 Morgonsol över vallgraven

Dagen startade med en uppfriskande (minst sagt!) promenad där det stundtals riktigt kämpades fram mot den Göteborgska blåsten. Men det var härligt att komma ut och i alla fall få se en liten, liten skymt blå himmel.
Hemma igen blev det en upptinande dusch, kaffe och frukost...as usual.

Den vackra morgonhimlen har nu bytts ut mot ett kompakt grått täcke som vilar över staden...tråkigt och trött blir man av avsaknaden på ljus...men, jag sitter ju ändå inne och viger denna dag åt pluggande så det gör väl inte så mycket då...

Annars funderar jag mest över julledigheten...och om det kanske ska bli både jul -och nyårsfirande...och kanske till och med födelsedagsfirande (?!) uppe i det norrländska vinterparadiset. :D
Jag längtar verkligen, verkligen dit upp nu...det var så länge sedan jag träffade familjen och vännerna, och det skulle vara så underbart att få spendera en längre tid med -och hinna träffa alla "ordentligt".
Börjar bli dags att boka biljett till resan med andra ord och förhoppningsvis kan jag lösa något ikväll eller imorgon.
Har tittat runt lite och många datum är slutsålda, men som det ser ut just nu är flyget helt klart ett prioriterat alternativ gentemot att sitta och skumpa i ca 18 timmar (!) på ett tåg...

My god...det är snart jul...vart tar all tid vägen?
Det känns som att åren bara går snabbare och snabbare ju äldre man blir...en tanke jag inte alls gillar...man påminns om det man borde ha gjort, det man gör och vad man bör göra...och främst kanske om allt man vill göra, som man inte hinner med...

Bäst att hålla en någotsånär jämn takt med tiden då och sätta sig med plugget igen...något man inte vill göra, men som man borde... ;p

// Maryly

Kommentarer
Postat av: Cicci

Ja de e otroligt va fort tiden går! Men vi skönt för er o få komma till Norrland, the plays to be! :) Har fortf inte fått veta nå om resan, OMG!Men vi ska förmodligen flyga iaf och ja kommer på onsda så de är ju klart iaf ;) Puss o Kram

2009-11-04 @ 14:32:28
URL: http://ccedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0