Mysdag & Konsertkväll

Nyss föll det några snöflingor här utanför fönstret...lite tråkigt tyckte jag med tanke på att jag hade planerat att ta en lång promenad för att möta upp med mina två godingar på stan.
Det känns alldeles för kallt och uschligt att traska iväg ut i detta väder, så då får det helt enkelt bli vagnen till Svenska Mässan för att först plocka upp Cicci och sedan vidare med kollektivtrafiken ner till Nordstan för att möta upp med Johan, strosa runt och inhandla helgens nödvändigheter.

Igår var det lugn hemmakväll och mysmiddag som gällde.
Hade rört ihop den underbart goda Scampi-risotton som serverades med ett glas vin...som sedan blev två...som sedan även resulterade i någon form av egenkomponerad bär-drink ;)
Det var bara så mysigt att sitta vid bordet och prata och skratta...timmarna bara flög förbi och vips så var det dags för sänggående...länge sedan man hade både en sån totalt soft och social kväll på samma gång.

     
Levande ljus, go musik i bakgrunden, home-made drink och...flum...älskar´t!  ;D

Morgonen började med tvätt för min del, sedan har jag bara haft en allmänt slö dag...gött.
Har suttit och fixat lite med en test-blogg, eftersom jag nu äntligen fått tummen ur och tagit tag i det här med att försöka skapa mig en lite fräschare blogg än den här nuvarande och utomordentligt tråkiga sida.
Tyvärr har jag inte riktigt lyckats få till allt som jag vill, men något som jag kan känna mig relativt nöjd med ska jag väl lyckas åstadkomma och hoppas kunna börja använda inom kort.

Nu ska jag snart bege mig.
En runda på stan sen hem och ladda...

// Maryly

DAGENS;
- Konsert
...eller ja, kvällens då ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0