Morgontårar

Vaknade upp lite sliten från gårdagskvällens bravader, vinkade hej till mina kära som skulle iväg på jobb på varsitt håll och bestämde mig för att börja morgonen allmänt slött med lite tv-tittande.

På Tv 4´s Nyhetsmorgon diskuterades det om en dokumentär som blivit mycket uppmärksammad för sitt fruktansvärda innehåll och nu var aktuell inför Stockholms filmfestival.

The Cove
heter filmen och handlar lite kortfattat om hur de i Japan fångar in delfiner, håller dem i fångenskap och sedan säljer dem vidare till bland annat delfinarier.
De delfiner som inte säljs slaktas sedan brutalt (vilket jag i och för sig tycker att slakt är i överlag) och tittaren får se deras kamp och hanteringen av dem.
Tv 4 visade klipp ur dokumentären och tårarana bara strömmade ner för mina kinder.
Trailer från Youtube:

 



Jag mår så fruktansvärt dåligt då jag ser dessa bilder, och får sådan ångest bara av att se hur djur i allmänhet far illa på grund av människans ondska...för det är vad jag anser att människor som behandlar djur illa är, rakt igenom onda!
Samtidigt som jag inte vill titta, så kan jag inte bara vända bort blicken för att det är skrämmande för mig.
Problemet kvarstår och försvinner inte bara för att man väljer att blunda för det.
Jag är inget fan av djurparker, men har dock besökt några och även ett delfinarie...egentligen förstår jag inte varför, då jag förespråkar djur i frihet och inte i fångenskap...så det får nog inte bli något mer besök för min del i framtiden.

Byte av samtalsämne...

Jo, gårdagens konsert blev i alla fall en riktigt hit!
Mötte upp med gänget på Brewhouse, tog en öl och hade allmän festlig stämning innan det var dags att placera sig framför scenen.
Jag har inte så stor erfarenhet av Clutch, utan mest "strö-lyssnat" på dem lite då och då...därav visste jag inte heller direkt vad jag skulle förvänta mig.
Men som vanligt så är ju praktiskt taget allt bättre live och jag blev positivt överraskad :)
Riktigt ösigt var det, och en riktigt grym kväll blev det...stort tack till alla inblandade!


Glatt gäng, skön musik...mer pics på FB kommer.

Nu ska jag snart bege mig ut en svän för att känna stadens lördagspuls.
Sedan blir det hem igen och förbereda middag, samt ladda för kvällens utgång ;D

En skön lördag tillönskas alla!

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0