Koncentrationen har flytt sin kos...

...jag pallar det bara inte!
Har suttit och knåpat nu med samma text i nästan två timmar och kommer verkligen ingen vart...ingen vart som känns tillräckligt bra i alla fall.
Jag vill inte, jag orkar inte, jag kan bara inte hitta koncentrationen och flödet i pluggandet...såå less!

Det konstiga är att när det var som mest intensivast...när jag hade som flest uppgifter att slutföra under kortast tid...ja, då gick det jättebra...som ett rinnande vatten.
Men nu, när jag äntligen hunnit i kapp med allt, så känns det bara som att all energi runnit ur mig och tankarna vandrar iväg åt alla andra håll istället för att fokusera på just det jag borde göra.
Både Johan och Cicci jobbar så jag har verkligen all tid att slutföra arbetet och egentligen inget/ingen som stör...men ändå vill det sig inte, så det får helt enkelt bli en paus nu och någon form av slutspurt sedan.

Ett kärt återseende blev det i alla fall igår då jag mötte upp med Cicci på Centralstationen!
Störstaste kramen, tårar i ögonen och sedan så satte snacket igång.
Både jag och min kära vän är väldigt duktiga på att prata...och prata rejält om allt mellan himmel och jord...och gärna på en och samma gång ;)
Så när vi tagit oss från Centralstationen och upp för monsterbacken till vår lägenhet var vi tvugna att stanna till bara för att få andas innan det började svartna framför ögonen av syrebrist hehe...

Efter en fika-paus och lite ny energi så hakade jag på Cicci till Svenska Mässan för att hjälpa henne och de andra representatnterna från Mittuniversitetet att förbereda montern inför Kunskap och Framtidsmässan, som går av stapeln idag och hålls till och med lördag.

Det blev aningens frustration över en fantastiskt osmart lösning till logga som skulle upp, staplande av flaskvatten och studentkokböcker, samt intagande av en lyckokaka från "grannen" i Örebromontern.


Cicci kämpar på med den eländiga loggan


Flummiga och suddiga


Min lyckokaka...true, true...  

Sedan var det hemgång, en sen middag och samtal tills sängen var ett faktum...

Imorse blev det en promenad i samband med att Cicci skulle till jobbet.
Jag hoppades på att piggna till så pass att jag med sprudlande energi skulle kunna avsätta flera timmar åt studierna...och ja, ni ser ju hur det gick ;p

Senare vankas det en lite tripp ut för att handla vin och andra nödvändigheter till kvällens middag.
Blir nog en rätt soft kväll...känner mig fortfarande lite halv-krasslig efter måndagens vaccination, och det gäller ju att ladda batterierna så pass att man orkar ta sig an helgens bravader! ;)

Over n out for now...

// Maryly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0