Fredagsmys & Lördagsmorgon

Gårdagen började med några timmars hederligt slit då lägenheten genomgick en storstädning, tvätten fixades och disken plockades.
Efter en uppfräschning av även mig själv så blev det en runda på stan för att inhandla lite nödvändigheter och känna känslan av att ha en ledig helg framför sig!

Överraska min kära sambo med en egenkomponerad middag med en liten lyxig dessert.
Härligheterna bestod av ett påhitt med chili, fetaost och lökfyllda (stora) biffar med grillad örtpotatis, fräsch sallad och tzatziki...home-made of course ;)

Som dessert efter denna rätt mastiga maträtt blev det några mumsiga chokladpraliner i olika smaker, samt en redig Irish Coffee...sååå gott! Och så kul när man fixar och trixar med matlagningen själv och lyckas! :)

 lite taskig bild... och till maten dracks det förstås en kall å go Staropramen

 Homemade Irish...men de goda chokladpralinerna kan jag tyvärr inte ta åt mig äran av

Sedan var det levande ljus, skön musik, some fine-wine och samtal om allt mellan himmel och jord...fredagsmys deluxe med andra ord ;)

Nu ska jag strax ta och promenera mig in till staden.
Eventuellt vankas det lite festligheter senare ikväll, men inget bestämt och jag känner just nu att vi tar det lite som det kommer...det är helg.

// Maryly

DAGENS;
- Resa

Weee! Äntligen är biljetterna upp till Norrland bokade...och jag längtar nästan ihjäl mig redan nu!
Känns skönt att julen på Granitan är säkrad, och ingen återresa är bokad så eventuellt kan det bli så att jag stannar där uppe ända till efter trettondagshelgen och min födelsedag ;D
Åh så roligt det ska bli att återse allt och alla...längtar, längtar, längtar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0