Fredagskonsert (igen!) & Lördagsshopping

Fredagen bjöd på lite julklappsshopping med tillhörande trängsel under dagen.
Sedan var det hem och förbereda liten övverraskning till min kära sambo ;)

Jag grävde fram alla nödvändigheter ur jul-kartongen, fick upp adventsljusstaken och stjärnan, trasslade ut ljusslingan på balkongen, pyntade hela lägenheten med lite smått å gott, och tände fullt av levande ljus överallt...sååå  mysigt och stämmningsfullt!

Fin-fina middagen förbereddes...och dagen till ära hade jag också passat på att inhandla "dessert" som bestod av denna juletids debut med glögg, pepparkakor, lussebullar...och "pepparkaksrulle" dvs de gamla hederliga dammsugarna (eller punchrullar, eller...) som nu kommit i en ny julversion...mums var det!

 

Citron och chilimarinerad lax med sallad, hemmagjord tzatziki och grovt bröd...åsså jul-göttigheterna!

Efter mysig middag vankades Brewhouse där Avatar spelade och Andy med grabbarna i Within Y var förband.
Tredje fredagskonserten i rad för mig...och ja, så spenderar jag mer än gärna mina fredagar! ;)

 
Fullt ös!

Lördagen, idag alltså, har åter spenderats ute i folkvimmlet.
Finanskris my ass...folk shoppar som galningar och det var trångt i affärerna och en evinnerlig kö till både provrum och kassa.


Nordstan, förmiddag och rätt lugnt...sedan blev det värre... ;p

Jag inhandlade det jag gett mig ut för att hitta...bland annat en liten lila partyblåsa, och av min snälla, snälla Johan fick jag också en jättefin paljettop så att jag ska kunna glittra lite extra där ute på dansgolvet ;D

Nu vankas det middag här i huset...vinflarran har korkats upp och grillat står på menyn!
Skön och avslappnad stund innan det bär av, ut och iväg för att träffa folket i natten...

Allt gott!

// Maryly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0