Moms-förvirring

Imorse var det segt att stiga upp ur varma, mjuka sängen för att möta ett regningt och blåsigt Göteborg.
Efter en kraftansträngning, en uppfräschande dusch och med paparplyet i högsta hugg begav jag mig slutligen ut och iväg för det inbokande mötet på Skatteverket.

Ett väldigt trevligt och givande möte måste jag säga!
Handläggaren, Christina, gav ett väldigt positivt intryck och svarade snällt på alla de frågor och funderingar jag radade upp inför henne.
Hon gav mig tips och råd om allt från bilaga i självdeklarationen - till momsregistrering, löpande skatteredovisning och vikten av en välarbetad bokföring....MYCKET information att ta till sig på en gång, viss förvirring rådde, men med väskan full av nödvändiga blanketter och informationsblad kände jag mig ändå rätt nöjd, och även att några pusselbitar i alla fall fallit på plats när jag gick därifrån.

Jag älskar verkligen att lära mig nya saker!
Tycker att man borde lära sig minst en ny sak varje dag, liten som stor spelar ingen roll...bara man aldrig tappar viljan att lära...
Tänk så mycket det finns i världen att lära sig om, tänk så mycket kunskap det finns som man har tillgång till...och det mesta av det till endast en kostnad av tid och engagemang .
Jag skulle vilja lära mig allt!
Men får nog vara lite realistisk också och försöka hålla mig på nivån; Lite om mycket, eller mycket om lite...  ;)

Lite oroad är jag dock då jag fick ett "uppvaknande" om att jag nu vill genomföra mitt examensarbete på ett annat sätt än jag hittills planerat....hm...
Jag ska försöka sortera tankarna lite idag, formulera ett mail till min handledare och höra vad han anser om denna nya idé..?

Om ett par timmar bär det iväg till gymmet...

// Maryly
DAGENS;

"Det här med siffror är ju lite kul ändå..."

-ett citat från mig idag, som nog ingen hade väntat!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0