Luddiga besked

Vaknade för nån timme sedan av ett väldans buller...
I all yrvakenhet trodde jag nästan att det var åskan som härjade strax utanför fönstret, men vid upprepande mullrande insåg jag att det mer lät som om någon skakade i en stor plåt...
...byggnadsarbetare.

Gårdagens Starta företag-kväll var intressant, det bjöds på god mat och jag kom hem med ÄNNU MERA information om företagsstart och vilken hjälp som erbjuds angående detta.
Lägenheten svämmar snart över av alla lösa papper som ligger utspridda här och där som ett resultat av den senaste tidens arbete. Jag försöker hålla efter så gott det går...ska väl ta mig i kragen, sortera och sätta in i pärmar också.

Väl hemma så satte jag mig och gjorde en form av reseguide som jag ska skicka upp till mamsen och papsen i norr, lite som en rolig grej de får att titta igenom innan deras ankomst till Göteborg den 15/6 (längtar, längtar, längtar!).
Guiden innehåller bilder, dagsplanering (typ, Måndag; dagen startar 09.00 med bla bla bla), tips och förslag, allt för att de ska känna sig väl förberedda och varmt välkomna till Bästkusten!
Får hoppas de inte läser denna blogg innan den kommit fram med posten bara... ;)

Fick även ett besked, via mail, från min handledare angående det råmanus på examensarbetet jag skickat in.
Jag antar att detta mail ska ses som en preliminär bedömning, men det var så luddigt skrivet så jag fattar nog inte riktigt tror jag...?

Bjussar på ett utdrag:
Bra Maria  
Arbeta nu på så det blir en riktigt bra.
Jag tycker att "bilden" med tillhörande "förklaringar" blev både bra och intressant.  
Som sagt, slutför det hela så att du blir nöjd med det du lämnar ifrån dig.   Jag bedömer alltså att det kommer bli klart i tid.

Ja...det låter ju jäkligt bra att han bedömer att det blir klart i tid, vilket för mig alltså är = ett godkänt x-jobb (!).
Men jag förstår nog inte riktigt vad det är han vill ha, med tanke på att jag känner mig nöjd med det jag skickat in...och vet nog inte hur jag ska utveckla det hele ytterligare heller?
Well...jag får väl lita på min tolkning, kolla över arbetet för extra finjusteringar och hoppas på att allt går vägen vid bedömning av slutinlämningen den 1/6...

Lite lättare kändes det i alla fall på stress -och orosområdet, och tröttheten måste ha tagit över eftersom resten av kvällen resulterade i små egenkomponerade sånger, nästan i ett vattenkrig med min sambo och hans bas (åh, det var så nära!), samt det sedvanliga krypa-upp-i-soffan-under-filten-och-slummra-till-favortit-tv-programmen;

 

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig för..?
Ska nog fila lite på presentationen av x-jobbet och så blir det en sväng till gymmet...längtar verkligen bort från instängdheten i lyan och den sittande position jag intagit i så många timmar till ett redigt pass!

Ha de gott så länge!
// Maryly

Kommentarer
Postat av: Cicci

Verkar ju strålande de där gumman! :) Fan va bra vi e ;) Helt otroligt att vi snart e klar!! Kommer ni uppåt nå i sommar? :) Puss o Kram

2009-05-26 @ 15:05:58
URL: http://ccedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0