Gnäll...

...ja, usch och fy!
Måndag förmiddag, och det vilande examensarbetet har verkligen vaknat till liv och gjort sig påmint...

Sitter här framför dataskärmen och suckar, omgiven av papper och böcker, starkaste kaffekoppen, ett halvätet äpple och motivationen somewhere far, far away...

Har i alla fall lyckats skriva en kladd över alla kapitel i vad som i slutändan förhoppningsvis ska bli en BRA handbok om hur människor som vill starta eget och arbeta som Event Managers kan gå tillväga; Event Manager, från idé till företag (om jag fått en krona för alla gånger jag skrivit denna mening!).

Nödvändiga observationer och intervjuer har också påbörjats i samband med mitt arbete med Rockfesten mm, och det är ju i alla fall en liten tröst...
Men det är just det här med att sätta sig och skriva ihop all insamlad empiri till ett intressant, underhållande och smidigt flöde som är problemet...orken att hitta glädjen och engagemanget i att skriva infinner sig bara inte!
Kanske är det för att det känns som att jag känner mig osäker på vilka ramar handledaren för examensarbetet satt, och VAD det egentligen är som förväntas av mig?  Och ja, det har varit en del otydligheter och dubbla budskap på den fronten...

Jag vill inte skriva någon "tråkig", akademisk text (som ingen ändå skulle orka läsa).
Jag vill vara kreativ och skriva på mitt sätt!
Just nu vill jag i och för sig bara kunna skriva nånting... ;p

Inte blir det bättre av att jag tittar ut genom fönstret på solen som skiner från en, näst intill, klarblå himmel och bara drömmer mig bort till lata, varma sommardagar och allt roligt som är inplanerat under dessa...
Ja, ja...nu får det vara färdig-gnällt och dags att besegra måndags-deppigheten!

// Maryly

DAGENS;
-senare väntar ett redigt gym-pass,
kan "bota" det mesta!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0